Fine bærumssprang ved Kråkespranget

Postet av Bærum Rideklubb den 8. Apr 2016

Denne helgen inviterte Moss Rideklubb til sitt tradisjonelle Kråkesprang. Våre ryttere hoppet flott både på ponni og hest.

Oppmøtet ved D-stevnet i sprang var stort begge dager, der arrangøren først inviterte til ponniklasser på lørdag, og deretter til hesteklasser på søndag.

Lørdag:

Fride Kalvø Løberg/ Reballe Gentiana gjennomførte først klasse LC for ponni kategori 2 med 8 feil, og ble deretter nummer 6 i klasse LB, etter å ha gjennomført en feilfri første fase og deretter krysset mållinjen i andre fase med kun ett lite feilpoeng for tid. Etter hva vi kan forstå, må dette ha vært karrierens aller første plassering, så dette var jamen moro!

Mina Benedicte Brinchmann/ Langklopps Zepplinn valgte også å legge veien til Moss denne lørdagen, og gjennomførte både klasse LC og LB for ponni kategori 1 med 4 feil. Ekvipasjen debuterte for øvrig allerede i midten av mars ved distriktsstevnet i sprang for hest i regi av Søndre Nordstrand Rideklubb, og gikk da helt til topps i hesteklasse 0,90 m med fine 73,50 stilpoeng og feilfri hopping.

Søndag:

Etter en løfterik debut på hest i november, har det vært stille rundt Ida Andenæs Axelsen. Men nå er hun tilbake, og kan virkelig se tilbake på en hyggelig stevnedag i Østfold. Med Elle Kiels Abenteuer Auf Bøgegården leverte hun nemlig en feilfri og rask runde i 1,00 m, og krysset også mållinjen feilfritt med Celina 120. Deretter prikket hun inn en ny runde med førstnevnte i 1,10 m, og kunne innkassere en super sjettepremie i klassen. Celina 120 hoppet også første fase feilfritt.

Marie Benedicte Lund/ Shine On leverte på sin side en virkelig superrask runde i 1,00 m, men måtte se en bom falle. Deretter ble det 8 feil i 1,10 m, og ingen premier med hjem denne gangen. Ekvipasjen kan se tilbake på en rekke starter gjennom sesongen som var, og har så langt i tillegg til denne søndagen i Moss også vært å se til start på Hønefoss i januar og i Drammen i mars.