GOD JUL OG GODT NYTT ÅR
Postet av Bærum Rideklubb den 20. Des 2023
2023 går nå mot slutten og vi ser tilbake på et aktivt hesteår. Gode idrettsprestasjoner har vi vært vitne til at våre flotte medlemmer har stått for, både i innland og utland. Vi har arrangert mange fine stevner og aktiviteter for ryttere i alle aldre. Nytt av året var Special Olympic arrangementet vi gjennomførte i november, som første klubb i Norge. Vi håper det blir mange flere. I 2023 gratulerte vi 50 nye klubbmedlemmer med Grønt Kort, og medlemstallet til klubben har vært i vekst. Ved utgangen av året teller vi over 460 medlemmer, og Bærum Rideklubb er i ferd med å bli en av Norges største rideklubber. Det blir spennende å ta fatt på et nytt år. Vi har mål og ambisjoner om å fortsette veksten og å ha et enda mer variert og innholdsrikt program. 2024 vil være et år med fokus på kunnskapsformidling og vi ser frem imot å brett opp ermene og ta fatt på arbeidet når det nye året ringes inn.
Vi ønsker med dette en riktig god og fredfylt julefeiring og med ønske om et godt og hesterikt nytt år!
Foto: Photosbyvkt
Ny hovedsponsor og klubbkolleksjonsleverandør
Postet av Bærum Rideklubb den 11. Des 2023
Bærum Rideklubb er stolt over å kunne presentere vår nye hovedsponser, Høymyr Hesteutstyr. Våre medlemmer får 10% rabatt på kjøp av ordinære varer, med enkelte unntak. Her kan medlemmene våre bestille Kingslandprodukter med med klubblogo (tilleggsbrodering av navn, inititaler ol koster 160,- per plagg).
Mer informasjon om klubbkolleksjon vil publiseres på nettsiden i nær fremtid. Det er imidlertid anledning til å ta turen innom Høymyr Hesteutstyr og handle fra kolleksjonen allerede nå - Så løp og kjøp!
Høymyr Hesteutstyr, Vollsveien 132, 1358 Jar
Kontaktperson: Grethe Lerfaldet
Tlf: 97759521
Rytterstøtte 2023
Postet av Bærum Rideklubb den 8. Des 2023
Vi i styret i Bærum Rideklubb er svært glade og stolte over at vi har så mange aktive utøvere som er ute og konkurrerer på mange nivåer - fra utvidete klubbklasser og opp til sportens høyeste internasjonale nivå. Også dette året tenker vi derfor at vi vil gi medlemmene våre som satser, en aldri så liten gulrot uansett gren, og uansett resultat. Nemlig rytterstøtte!
Gjennom rytterstøtte tenker vi at det vil være attraktivt å være medlem i Bærum Rideklubb og representere klubben på stevner i inn- og utland, og dermed være ansiktet vårt utad. Slik synliggjør vi for konkurranserytterne våre at dere er viktige for klubbens omdømme, og også svært viktige for oss når det kommer til rekruttering.
Vi ser for oss et system der man selv som aktiv konkurranserytter, sender inn en oversikt innen utgangen av året til styret i Bærum Rideklubb over de stevnene man har deltatt på gjennom sesongen. For 2023 besluttet årsmøtet å bevilge en pott på kr 75.000,- til fordeling blant aktive bærumsryttere etter følgende poengsystem, som vi håper både er motiverende og rettferdig :
- Utvidet klubb-, Drive In- og distriktstevner gir 5 poeng
- Lands- og elitestevner gir 10 poeng
- Internasjonale stevner gir 20 poeng
- Nordisk Baltisk Mesterskap (NBC) gir 20 poeng + 20 poeng ekstra
- EM, VM og OL gir 20 poeng + 20 poeng ekstra
Kriterier for Bærum rideklubbs rytterstøtte 2023:
- Du må være medlem av Bærum Rideklubb og representere klubben på stevner fra og med utvidet klubbnivå og oppover.
- Du må selv holde oversikt over stevnedeltakelsen din gjennom sesongen 2023, og kunne dokumentere stevnene dine.
- Du må selv laste ned det vedlagte rapportskjemaet og sende dette i utfylt stand på mail til baerum.rideklubb@gmail.com innen 15. januar 2024. Husk at all stevnedeltakelse skal dokumenteres med resultatlenker.
- Styret i Bærum Rideklubb behandler innkomne søknader ved årsskiftet og fordeler potten som årsmøtet har fastsatt, ifølge gitt poengskala.
- Merk at én rytter maksimalt kan oppnå årlig støtte på kr 5000,-.
- Husk å oppgi kontonummeret ditt i rapportskjemaet.
- Kun søknader som sendes innen frist, kvalifiserer til rytterstøtte.
Terminliste 2024
Postet av Bærum Rideklubb den 24. Nov 2023
Da er terminlisten for 2024 sesongen klar. Skriv ned datoene allerede nå! Vi gleder oss til å se dere alle på stevnene våre. Ta kontakt med oss dersom du har lyst til å hjelpe til på stevnene våre. Vi trenger alle de hjelpende hender vi kan få. Det er ikke nødvendig med hestekunnskap for å hjelpe til. Send oss en epost på brkarrangement@gmail.com.
Påmelding til klubbmesterskap dressur er åpen - lørdag 2. desember
Postet av Bærum Rideklubb den 15. Nov 2023
Velkommen til klubbmesterskap lørdag 2. desember på Østern brug. Vi har klasser fra LD ryttertest hvor det også er lov til å ha med leier til Intermediaire 1, som er en Vanskelig B-klasse.
LD er åpen klasse, LC arrangeres som åpen klasse med innlagt klubbmesterskap. Det vil være to LC-klasser, en for skolehest og en for øvrige.
Videre er det klubbmesterskap i
- LB/LA
- MC/MB
- MA/VB
Påmeldingen ligger ute i nryfstevne: NRYFstevne | EventSchedule
Bærum rideklubb kårer også en allroundmester - de som rir både sprang og dressur!
Kiosken vil være åpen :-)
Kontakt stevneleder Elisabeth Sandnes (tel 40 87 41 28 eller messenger eller e-post: elis_sandnes@hotmail.com) eller Frederikke Botker om du har lyst til å hjelpe til.
Bilde av fjorårsvinner i MB:-)
Special Olympics 18.-19. november på Østern Brug
Postet av Bærum Rideklubb den 11. Nov 2023
Helgen 18.-19. november arrangeres det Special Olympics utvidet klubbstevne på Østern Brug. Arrangementet er et helt unikt opplegg, der funksjonshemmede og ikke-funksjonshemmede deltar i samme gren. Vi ser frem til to meget spennende og lærerike dager. Vi håper dette arrangementet kan være det første i en rekke aktiviteter og stevner som inkluderer funksjonshemmede i hesterelaterte aktiviteter. Bærum Rideklubbs motto er "Rytterglede for alle" og vi setter stor pris på å få muligheten til å støtte opp om initiativer som Special Olympics. Har du forslag eller innspill til inkluderende aktiviteter Bærum Rideklubb kan arrangere, så ta kontakt med oss på brkarrangement@gmail.com. Vil du bidra på Special Olympics arrangementet, så ta også kontakt med oss på epost. Vi trenger både bidrag til kiosken og hjelpende hender.
Bildet viser dommer Torunn Knævelsrud som gir sløyfe til Kristoffer Paulsen ved en tidligere anleding. Kristoffer Paulsen skal delta på helgens stevne i klassen B I.
Påmelding til klubbstevne og klubbmesterskap i sprang
Postet av Bærum Rideklubb den 2. Nov 2023
Påmelding til Klubbstevne og klubbmesterskap i sprang 03. desember 2023, er åpen. Gå inn på https://nryfstevne.no/events/392f5315-f2d2-44fc-aa42-b2a41ac3605c/#classes for påmelding.
Vellykket Halloweenhelg
Postet av Bærum Rideklubb den 30. Okt 2023
Bærum Rideklubb arrangerte Halloweenhelg 28.-29. oktober. Helgen ble åpnet klokken 10 på Stall Tandberg, med Halloweenprogramridning. 15 ekvipasjer stilte spent opp og red flotte dressurprogrammer, alle sammen. Alle deltakerne mottok en sløyfe hver. Kaker, saft og boller ble servert og både hester og ryttere koste seg. Søndag var det duket for Halloweensprang på Østern Brug. Over 50 ekvipasjer i alle størrelser og kostymer var med å ri flotte runder. Hele helgen ble avrundet med en heidundraes Halloweenfest, med pizza- og godteribonanza, kjepphestmoro og mørkesisten. Her var det samlet barn og ungdom fra over fire forskjellige staller! Tusen takk til Bærum Kommune, som bevilget midler til at arrangementet kunne gjennomføres. Det må kunne sies at Halloweenhelgen var en stor suksess!
(Bildene er private og publisert med tillatelse fra foreldrene til barna som er identifiserbare)
Påmelding til Halloweenhelg 28.-29.oktober
Postet av Bærum Rideklubb den 13. Okt 2023
Bærum Rideklubb inviterer til Halloweenfeiring helgen 28.-29. oktober. Lørdag blir det dressurprogramtrening på Stall Tandberg og søndag blir det Halloweensprang med banetrening, kjepphestmoro og halloweenfest på Østern Brug.
Er du ikke medlem, meld deg inn i klubben via denne linken: https://medlemskap.nif.no/.
Alle arrangementer i klubbregi er drevet av frivillige. Jo flere vi er som bidrar, desto mer kan vi arrangere. Ta kontakt dersom du vil hjelpe til. Du trenger ikke være hestekyndig for å bidra.
Ta kontakt på epost brkarrangement@gmail.com eller via nettsiden, Facebook eller instagram @baerumrideklubb.
Påmelding via lenkene under
Halloween Programridning 28. oktober - På Stall Tandberg - start kl 10:00
https://isonen.no/event/?id=clnj1cvkb00t5cm01fz7zyaj4
Halloweensprang banetrening 29. oktober - På Østern Brug Ridesenter - start kl 1500
https://isonen.no/event/clnlog6ey01sggc01f5qlksk8/
Halloweenfest med kjepphestritt 29. oktober - På Østern Brug Ridesenter - start ca kl 1830
https://isonen.no/event/clnlpsvdh01sycy01hk3i0tle/
Tusen takk for en flott utesesong
Postet av Bærum Rideklubb den 19. Sep 2023
Tusen takk til våre fantastiske medlemmer, som stiller opp og hjelper til, baker kaker, og står på fra morgen til kveld. Tusen takk til det flotte tekniske personellet, deres kompetanse og kyndige veiledning drar oss trygt i havn. Tusen takk til vår herlige vennskapsklubb @oslo_ryttersportsklubb – deres hjelp er uvurderlig! Tusen takk til de flotte ekvipasjene som har deltatt, som byr på spenning, glede og moro på ridebanen. Tusen takk til alle i støtteapparatene og publikum. Og sist, men ikke minst, tusen takk til sponsorene våre Inside too for flotte premier fra Jonathan Adeler og Missoni, Equishop.oslo.no og Pantasjen. Nå se vi frem til innesesongen og til Agria Oslo Horseshow åpner vintersesongen på Telenorarena. Løp og kjøp billetter om du ikke allerede har gjort det.
Å arrangere stevne krever frivillig innsats
Postet av Bærum Rideklubb den 12. Sep 2023
Å arrangere et ridestevne krever frivillig innsats fra klubbens medlemmer.
Til helgen, 16-17. september er det stevne på Østern Brug. Kiosken skal fylles opp med godsaker og andre ulike oppgaver må bekles for at vi skal klare og gjennomføre stevne.
Gå inn i arbeidsplanen for stevnet og sett deg opp på den vakten du kan bidra på.
Det er også behov for personer i kiosken, se egen vaktliste.
Alle startende ekvipasjer stiller også med noe godt til kiosken. Sett deg opp på bakelisten.
Hva vi trenger hjelp med:
Bygge bane
Minner om at alle Bærumsryttere som skal starte stiller fredag kl 18:00 for bygging av bane, gjerne med foresatte tilstede. I tillegg skal banen ryddes søndag etter siste klasse.
Banemannskap
Under stevnet er det behov for banemannskap. Å være banemannskap innebærer å være ute på banen under gjennomføring av en eller flere klasser. Her har en ansvaret for å oppholde seg på banen og bygge opp igjen hinder dersom en ekvipasje river et hinder.
Innpisker
Vi trenger voksne som kan ta rolle som innpisker. Det innebærer å sørge for at riktige ekvipasjer er på oppvarmingsbanen, krysse av hvem som er inne og hvem som går ut.
Portvakt
Åpner og lukke porten for ekvipasjene som går inn og ut av sprangbanen.
Parkering
Anvise tilreisende til ledige områder for parkering samt holde området rent og ryddig.
Kiosk
Alle som deltar på stevnet bidrar med baking/leveranse til kiosken.
Du skriver inn i listen hva du bidrar med, altså førstemann til mølla for å velge bakevare. Gå inn i vedlagt lenke og registrer hva du tar med.
Restbehov vil bli fordelt på de som ikke har skrevet seg på innen torsdag og sendes ut til disse torsdagskveld.
Husk å levere innen kl 10.00 på stevnedagen, kaker kan også leveres fredagskveld i kafeen (kjøleskapet). Evnt avtalt direkte med Sigrid på mob 95142619.
Vi trenger flere som kan bidra, enten du har erfaring fra tidligere stevner, eller ønsker å lære, bidra og være med på å utvikle klubben vår. Send oss en e-post på brkarrangement@gmail.com
Ponnijentene tok en flott 2. plass i KM
Postet av Bærum Rideklubb den 12. Sep 2023
Klubbens ponnilag hoppet seg til en fantastisk 2. plass og tok med seg sølv fra årets kretsmesterskap. Vi gratulerer Tilde, Lotte og Ada.
(Øvvre del av bildet, fra venstre: Ada/Amy, Tilde/Bob, Lotte/Kaiser
Nedre del av bildet, fra venstre: Tilde, Lotte og Ada)
Kretsmesterskap i sprang 02.-03. september
Postet av Bærum Rideklubb den 1. Sep 2023
Vi gleder oss i år til å sende et ponnilag til kretsmesterskapet 2023, som går av stablen til helgen, på Søndre Nordstrand Rideklubb. Laget består av Lotte & Kaiser, Ada & Amy og Tilde & Master Bob. Vi ønsker dem masse lykke til på søndag. Vi ønsker også de inviduelle rytterne, ponnirytter Matilde og Cartoor Rebel Boy og senior Andrea og Katapult de Kalvri, lykke til på lørdagen. Vi oppfordrer alle medlemmer å legge turen innom Loftsrud Gård, Klemmentsrudveien 50 for å heie på våre flotte representanter!
Foto til venstre og nederst til høyre er tatt av @equipephoto_, foto øverst til høyre er privat.
Bronse til Bærum Rideklubbs NM-ponnilag
Postet av Bærum Rideklubb den 1. Sep 2023
Vi søker lagekvipasjer til Kretsmesterskap i sprang 2023
Postet av Bærum Rideklubb den 8. Aug 2023
Vi gleder oss over et strålende resultat for våre 2 lag i Norgesserien denne helgen. 2 divisjonslaget slo til med en fantastisk 2 plass sammenlagt.
Vi kan nå se frem mot en ny lagkonkurranse allerede d. 2-3 september på Søndre Nordstrand, hvor KM står for tur. Vi tok seieren i fjorårets KM for hest og håper på å gjenta suksessen i år.
KM lag går i LC for Ponni(60/70/80 cm) og Hest (100cm)
Har du lyst til å samle god erfaringer innen lag konkurranser som er godt å ha med seg videre i hestesporten.
Send mail til Andrea@limelight.no og Sille.kasin@gmail.com med navn på hest og rytter. Husk at ekvipasjen må ha gjennomført høyden med 8 feil eller mindre, minimum 2 ganger før.
PÅMELDNINGEN ER BINDENE!!
Har du ikke kvalifiseringen i boks, så er D-stevnet på Østern d. 19-20 august en god mulighet for å få ordnen på dette.
Vi gleder oss!
Bildet er av fjorårets KM vinnere.
Foto: Privat
Bærum Rideklubb tok sølv i Norgesserien 2023
Postet av Bærum Rideklubb den 6. Aug 2023
Invitasjon fra Sørkedalen Rideklubb
Postet av Bærum Rideklubb den 31. Jul 2023
Sørkedalen Rideklubb inviterer Bærum Rideklubbmedlemmer til utvidet klubbstevne i 50 og 60 cm den 27. august 2023 på Elveli Gård. Påmeldingen er åpen nryfstevne.no.
Påmelding til auguststevne er åpen!
Postet av Bærum Rideklubb den 14. Jul 2023
Påmeldingen til stevne 19.-20. august er nå åpen. I år fyller vennskapsklubben vår, Oslo Ryttersportsklubb 120 år og inviterer til jubileumsklasser i 80 og 90 cm på lørdag19. og 100 cm på søndag 20. august. I tillegg kan vi friste med Equishop Tour for ponni og hest og Top Spec kvalifisering for ponni. Vi gleder oss til å se deg på stevne vårt.
Meld deg på i dag for å sikre deg plass: nryfstevne.no.
Sommerhilsen
Postet av Bærum Rideklubb den 22. Jun 2023
Nå går det mot sommerferie og vi ser tilbake på en fantastisk sesong. Mange gode prestasjoner i både sprang og dressur, både lokalt, regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Bærum Rideklubb er i vekst. Medlemsmassen vår bikker snart 450 medlemmer og vi har plass til mange flere! Aktivitetsnivået i klubben er høyt. I begynnelsen av juni arrangerte vi et forrykende klubbstevne med 107 starter!!!! Vi satset på bredde og hadde klasser fra 20 cm til 115 cm. Det er med god følelse vi går inn i sommerferien og gleder oss stort til å ta fatt på høstens stevner. Vi starter allerede 19.-20. august, så skriv det inn i kalenderen allerede nå. Påmelding kommer snart i NRYFstevne. Vi trenger frivillige hjelpere, og har du lyst til å hjelpe, så ikke nøl med å ta kontakt enten på epost brkarrangement@gmail.no eller via DM på Facebook eller Instagram @baerumrideklubb. Vi ønsker alle en riktig god sommer!
Klubbstevne 10.-11. juni
Postet av Bærum Rideklubb den 12. Jun 2023
Tusen takk til alle dere som bidro til at Klubbstevnet ble en suksess. Et stevne krever mye frivillig innsats - Har du lyst til å hjelpe til på høstens stevner? Send en epost til brkarrangment@gmail.com eller kontaktskjema her på hjemmesiden. Stevnedato: 19.-20. august og 16.-17. september.
Ønsker du bilder fra helgens klubbstevne? Send epost til photosbyvkt@gmail.com med navn og klasse.
Samarbeidsavtale mellom Oslo Horse Show og Agria Dyreforsikring
Postet av Bærum Rideklubb den 12. Mai 2023
13. april 2023 ble det inngått samarbeidsavtale mellom Oslo Horse Show og Agria Dyreforsikring. Avtalen avløser Kingsland etter 12 år, og arrangementet får navnet Agria Oslo Horse Show.
Det loves både World Cup med et startfelt fullt av stjerneryttere, fantastiske hester, adrenalinfylt show med shettisgalopp, stort shoppingutvalg og selvfølgelig masse overraskelser. Hold av datoene 13. til 15. oktober 2023 eller bestill billetter allerede nå.
Viken Fylkeskommune støtter Bærum Rideklubb
Postet av Bærum Rideklubb den 11. Mai 2023
Vi gleder oss over at Viken fylkeskommune har valgt å støtte oss i Bærum rideklubb i forbindelse med det nasjonale sprangstevnet vårt for ponni og hest på Telenor Arena: Agria Horse Show.
Dette sier Elly Joys Røang om tildelingen, på vegne av Bærum Rideklubb:
«Fylkeskommunen deler ut midler til store arrangementer av nasjonal eller internasjonal betydning. Bærum Rideklubb synes det er svært hyggelig at Viken fylkeskommune anerkjenner klubbens del av det som er det største arrangementet innen ryttersport i Norge.
Bærum rideklubb har vist at arrangementet kan vise til økt attraktivitet og verdiskapning for Viken, og har målsetting om å trekke til seg deltakere og publikum fra hele Norge. Med viktige tiltak for å være et bærekraftig arrangement ble klubben tildelt et kjærkomment økonomisk bidrag!
Bidraget vil brukes til å dekke de kostnadene klubben har i forbindelse med Agria Oslo Horse Show, og dersom det skulle være noe til overs, vil dette uavkortet gå tilbake til klubbens medlemmer og ryttersporten i form av nye arrangementer».
Det nasjonale stevnet vårt, i regi av Bærum Rideklubb, finner sted på Telenor Arena fredag 13. til søndag 15. oktober 2023.
D-stevnet 22. og 23. april
Postet av Bærum Rideklubb den 27. Mar 2023
Årsmøte
Postet av Bærum Rideklubb den 12. Feb 2023
Bærum Rideklubb arrangerer årsmøte på Teams 7. mars kl 19:00.
Det vil være et informasjonsmøte om rideklubbens organisering og arbeid i forkant av årsmøtet, kl 1830.
Meld deg på nå å få tilsendt teamsinvitasjon.
Ønsker du å delta aktivt i klubben vår? Kontakt valgkomiteen v/Elisabeth Sandnes eller Bærum Rideklubb.
Stevnekurs - "feil og stil"
Postet av Bærum Rideklubb den 12. Feb 2023
Marianne Tveter vil holde kurs for klubbens sprangryttere.
Sted: Kaféen på Østern Brug.
Frist for påmelding 1. mars.
For spørsmål, send oss en e-post.
Grønt kort-kurs 7/2-2023
Postet av Bærum Rideklubb den 30. Jan 2023
Klubben arrangerer grønt kort-kurs for klubbens medlemmer 7. februar kl 1730-1930. Det er noen få plasser igjen.
Ta kontakt med oss om du ønsker å delta.
Se vår hjemmeside for mer informasjon.
Medlemskontigent for 2023 er sendt ut
Postet av Bærum Rideklubb den 24. Jan 2023
Det har gått ut e-post til alle medlemmer med betalingsinformasjon for å fornye årskontigenten i Bærum rideklubb for 2023.
I Min idrett vil du kunne administrere alle medlemskap i norsk idrett; se informasjon som er registrert på deg/ditt barn og oppdatere registrert informasjon som e-post, telefon osv.
Info om medlemskap finner du på våre nettsider.
Finnes det noen frivillige ride-hjelpere i klubben vår?
Postet av Bærum Rideklubb den 16. Jan 2023
Abloom er en frivillig organisasjon som jobber for å synliggjøre og styrke minoritetsspråklige barn, unge og voksne med funksjonsnedsettelse. Nå skal det arrangeres Abloom Rideklubb og det trengs flere frivillige ride-hjelpere.
Det trengs frivillige...
- som kan hjelpe til med å stelle hest
- som har god erfaring med ridning og stell
- evner å hjelpe deltakere med å ri (bla deltakere med nedsatt funksjonsevne)
- som har godt humør!
- som er hjelpsomme
Har du lyst til å være med å bidra? Ta kontakt.
Se mer info på Abloom sine hjemmesider.