Bærumsryttere tok premier på årets første landsstevne i sprang

Postet av Bærum Rideklubb den 2. Feb 2016

Lisa Ulven og Cornelia Emilie Kasin valgte sesongdebut i Arendal og Grimstad i helgen, og kunne begge reise hjem med premier.

Lisa og Carlie 3 leverte fine runder i sesongdebuten og er - som her -raskt klar for større oppgaver. Arkivfoto: 1clicphoto

Arendal og Grimstad Rideklubb er kjent som en av landets mest populære stevnearrangører. Denne helgen stod de som vertskap for sesongens første landsstevne i sprang for ponni og hest, og hadde også to av våre bærumsryttere på besøk.

Først ut på fredag av de to var Cornelia Emilie Kasin, som sesongdebuterte med femteplass i 1,10 m med Erina. Videre gjennom helgen i Arendal leverte ekvipasjen to nye nullrunder i 1,20 m og 1,15 m og hentet hjem nok en femteplass. Simply Cruise var på sin side endelig tilbake i ringen etter breederstriumfen samme sted i juli, og trivdes åpenbart godt med å konkurrere igjen- i henholdsvis 1,20 m, Mini Prix 1,30 m/ 1,35 m og 1,25 m med alt fra null til 4 feil på hinder.

Med bare nullrunder i årets første stevnehelg ser Erina og Cornelia ut til å kunne gå en spennende sesong i møte. Arkivfoto: Sille Kasin

Lisa Ulven sesongdebuterte på sin side også med fine runder på alle sine tre hester, og både med Mid Summers Night Dream og Didi De Goedereede ble det premier å ta med hjem. Fredag vanket fjerde og femteplass i 1,30 m, mens Lisa var inne med begge hester til spennende omhopping i lørdagens Mini Prix 1,30 m/ 1,35 m. Begge gikk i alt tre feilfrie runder og endte som syv og åtte i et tøft startfelt på hele 41. Søndag ble det avslutningsvis 4 feil med hver av de to i 1,35 m. Carlie 3 gjorde også sakene sine, og leverte stødige firefeilsrunder i både 1,20 på fredag og i 1,35 m sistedag, mens to bommer falt i Mini Prix.

Mer om landsstevnet i Arendal - og også om helgens lands- og elitestevne i dressur på Epona - kan du lese på hestesport.no: