Både ponniseire og premier i Arendal

Postet av Bærum Rideklubb den 15. Mar 2015

Flere av ponnirytterne våre la premiejakten til Arendal denne helgen.

Forrige helg trakk Nora det lengste strået og gikk til topps i Grenland, mens denne helgen var det Ida som sikret ikke mindre enn to seire sammen med Miss Black Magic i Arendal. Her er Nora på Herbies Double Trouble og Ida på SL Safo IV. Foto: Privat

Arendal og Grimstad Rideklubb inviterte til tredagers landsstevne i sprang for ponni denne helgen, og alle tre dager tilbød arrangøren også en hesteklasse for childrenryttere under 14 i tillegg. Lisa Holmsen kapret karrierens andre MB-seier på sin forholdsvis nye connemaraponni, 9 år gamle Smokin Dan, og på søndag suste også Ida Andenæs Axelsen inn til to seire bak tøylene på Miss Black Magic.

Fredag var Maria Wergeland Andersen og enerponnien Supreme Magic første bærumsekvipasje i ringen. I LB ble det 8 feil på de to, mens de leverte en super nullrunde og 72,50 stilpoeng i LB dagen etter. Søndag debuterte ekvipasjen på ny høyde; en bom ned og 4 feil i andre fase i LB + 5 ble det flotte resultatet.

Nora Nalbant og toeren hennes, Herbies Double Trouble, fulgte opp forrige helgs supre runder med nye gode resultater. I MB på fredag ble det 4 feil, mens andreplass i MB på lørdag ble sikret gjennom dobbel null. Søndag var de to ute på ny premiejakt, og slo da til med tredjeplass i MB, i et startfelt på hele 19 toerekvipasjer.

Ida Andenæs Axelsen fortsetter også å lever gode, stabile runder med begge ponniene sine for tiden, og er stadig inne til premiering. Lørdag ble seier sikret i LA med Miss Black Magic, mens hun tøylet SL Safo IV feilfritt rundt i første fase i MB. På søndag ble en ny seier sikret i LB + 5 med Miss Black Magic, og det med hele to sekunders klaring ned til neste. Med SL Safo IV ble resultatet 4 feil i første fase i LA + 5.

Lisa fortsetter fremgangene på begge sine ponnier, og i Arendal denne helgen ble det flere gode runder og premier å glede seg over. Her på Noerkaers Hiawatha ved en tidligere anledning. Foto: Mona Wendelborg

En annen av klubbens virkelige premieplukkere på ponni, Lisa Holmsen, kan også se tilbake på nok en vellykket stevnehelg. Fredag endte hun som første uplasserte etter en nullrunde i MB med Noerkaers Hiawatha, mens det ble 4 feil med Smokin Dan. Lørdag stod virkelig jubelen i bærumsleiren i taket da hun hoppet inn til første og andre i MB med ponniene sine. Søndag ble sørlandsoppholdet avsluttet med 4 feil i MB med Noerkaers Hiawatha.