Dressurplassering og flott innsats i Moss

Postet av Bærum Rideklubb den 9. Mar 2015

Det andre stevnet i årets Vintercup i dressur i regi av Moss Rideklubb fant sted i helgen. Der var blant andre formsterke Helene Heiberg og Quintina 21 på plass.

Illustrasjonsbilde: NRYF

Sist bærumsekvipasjen Helene Heiberg/ Quintina 21 stilte til start på dressurbanen i midten av februar, endte det med seier. Også denne helgen leverte de to gode resultater, denne gangen på distriktsstevne i dressur med innlagt Vintercup i regi av Moss Rideklubb.

Lørdag oppnådde de to 61,481 prosentpoeng for programmet sitt i LA:2. Søndag tok ekvipasjen, som også starter sprang, steget opp på pallen med 66,452 prosentpoeng i LA:5 og en flott andreplass som resultat.

Bærumsduoen har deltatt ved begge stevner under årets Vintercup i Moss, og endte totalt som nummer 4.

Sammen med Helene fant også flere andre bærumsryttere veien til Moss. I MB:1 endte Inga Eide Borchgrevink/ Theoderich som første uplassserte med 62,500 prosentpoeng. Lisa Smith Eide/ Red Make Up oppnådde 60,000 prosentpoeng, mens Sander Hansen Hoff/ Hoelsgaard Beau Garcon red inn til 56,324 prosentpoeng.

Søndag stilte ikke mindre enn fem bærumsekvipasjer til start i klasse MB:2 , og små marginer skilte. Inga/ Theoderich ble belønnet med 61,176 prosentpoeng for programmet sitt, Lisa/ Red Make Up red inn til 60,147 prosentpoeng, Anita Johannessen/ Arganza ble belønnet med 59,412 prosentpoeng, og Sander/ Hoelsgaard Beau Garcon fikk denne gangen 59,142 prosentpoeng.Lisa Aurora Hauff/ Unidor Dalegaard Sleipner red inn til 56,912
prosentpoeng, og Solveig Hellebust/ Wolkentraum oppnådde 56,324 prosentpoeng.

Inga, Lisa og Sander deltok på lik linje med Helene på begge stevnene i Moss, og ble sammenlagt henholdsvis nummer 6, 7 og 8 i årets Vintercup.