Bærum Rideklubb på grenlandskartet

Postet av Bærum Rideklubb den 8. Mar 2015

Denne helgen har flere bærumsryttere vært på plass i Grenland, der arrangøren inviterte til landsstevne i sprang for ponni og hest.

Lisa åpnet sprangfesten i Grenland med seier i MB kat. 1 på fredag. Her bak tøylene på Noerkaers Hiawatha under Lag-NM i Drøbak 2014. Foto: Alice Bjerke

Etter tre hesteklasser uten bærumsryttere til start på fredag, var det tid for ponniklassene. Pernille Wilskow Tingstad leverte en feilfri grunnomgang i LA1,00 m på sin nye ponni, Hammers Delight, mens Lea Stefine Trygggvason og Nieuwmoeds Tiamo endte noe lenger ned på resultatlisten. Best av våre ble Lisa Holmsen, som tøylet sin nye enerponni, Smokin Dan, inn til andreplass.

Og Lisa ga seg ikke med dette. I MB 1,10 m strøk nemlig hun selv og lille Noerkaers Hiawatha av med seieren.

Lørdag var det ponniene som fikk åpne stevnedagen. Ida Andenæs Axelsen og SL Safo IV åpnet flott med fjerdeplass i LA + 5 1,05 m, mens Lisa/ Smokin Dan og Pernille/ Hammers Hero endte på henholdsvis 4 og 5 feil.

Ida og Safo hadde en flott stevnehelg i Grenland og rir stabilt gode runder nå. Foto: Mona Hovland

Deretter var det toernes tur i MB + 5 1,05 m. Her fikk Nora Nalbant/ Herbies Double Trouble en kjedelig tidsfeil i første fase i en ellers fin-fin runde. Ida/ SL Safo IV hoppet tilsvarende klasse for kategori 1 - med ett riv og 4 feil i første fase som resultat.

Siste del av lørdagen var forbeholdt hester. I et stort startfelt på 70 hoppet Theodor Wendelborg og hans fine Veavanta-C 1,15 med 8 feil, mens det ble 7 feil i 1,25 m. I sistnevnte klasse fikk Theodor også selskap av Heidi Opsahl Grimsen/ Felix VIII, som denne gangen endte et stykke ned på resultatlisten.

Første del av søndag var det igjen tid for hesteklasser. Vår eneste representant til start, Theodor/ Veavanta-C fikk 9 feil i første fase i 1,20 m. 17 av de 55 tellende ekvipasjene gikk dobbel null, og best av alle var drøbaksduoen Celine Marie Foss/ Catina Z.

I ponniklassene var det igjen mye glede å spore i bærumsleiren. I LA 1,00 m leverte både Ida/ Miss Black Magic og Lea/ Nieuwmoeds Tiamo fine firefeilsrunder, og deretter kapret Nora/ Hebies Double Trouble en flott andreplass i toernes MB 1,00 m etter å ha prikket inn dobbel null.

I MB kat. 2 1,00 m/ kat. 1 1,10 m sendte vi deretter ut fem bærumsekvipasjer. Vi kan ikke si annet enn at dette lover godt for videre satsning, og det forteller også mye om det flotte ponnimiljøet vi i klubben blant annet har på Østern Brug. Aller best denne gangen ble Nora/ Herbies Double Trouble som like godt slo til og vant klassen. Ida/ SL Safo IV red og feilfritt, og kunne hente hjem en flott tredjeplass. Lisa og de to ponniene hennes, Noerkaers Hiawatha og Smokin Dan, gjorde så absolutt også jobben sin - med 4 feil hver i første fase.

Dessverre mangler vi flere arkivbilder av nyere dato! Kan noen hjelpe?