Bærumssuksess i utlandet

Postet av Bærum Rideklubb den 5. Mar 2015

Så langt har Mille og hestene hennes virkelig vist form under pågående Sunshine Tour. Her med Udokus ved en tidligere anledning. Foto: Alice Bjerke

Mens mange bærumsryttere satser her hjemme, kommer andre i form utenlands.

Etter at vinterens vakreste hesteeventyr her til lands, AEG, er vel omme, preges stevnekalenderen for mange av bærumsrytterne våre av start på distrikts-, lands- og elitestevner i dressur og sprang. Det er imidlertid også flere som velger å prikke inn stevneformen i utlandet. Akkurat nå er etter hva vi vet, fire bærumsryttere i full sving på sprangarenaer i Spania. I tillegg har vi en spennende ponnidebutant med vellykte stevnestarter i Nederland bak seg, og Spring Tour i Arezzo, Italia som neste stoppested.

Lisa har så langt plukket mange premier under MET på en av sin nye hester, Billy Boundary. Foto: Privat

Under pågående Mediterranean Equestrian Tour, MET, på i Oliva Nova på Solkysten i Spania, figurerer til stadighet søskenparet Lisa og Per Ulven på resultatlistene. Dels sitter de på hester som vi kjenner fra fjorårssesongen, og dels tøyler de hester som er nye av året.

Per rir blant annet med store fremganger på Didi. Foto: Privat

Resultater fra MET:

Tradisjonen tro, er både Mille Marie Bjerke og Marie Valdar Longem på plass i Vejer de la Frontera, der tradisjonsrike Sunshine Tour går av stabelen. Hele 4324 hester er meldt til start, så her er det duket for et virkelig oppbud av ekvipasjer.

Marie kombinerer studier med riding under Sunshine Tour også dette året. Her på Alghorythem ved en tidligere anledning. Foto: Alice Bjerke

Resultater fra Sunshine Tour:

Lenge har vi ventet med spenning på å se ponnirytter Hanna Cecilie Wicklund debutere på internasjonale sprangarenaer. Nylig ble debuten tilbakelagt med flotte resultater i Den Goubergh Roosendaal, Nederland. Hanna hadde god trenerhjelp av nederlandsbaserte Morten Djupvik under den internasjonale stevnedebuten sin, og var inne til premiering som topp fem i flere av klassene. Neste internasjonale oppgave blir Toscana Spring Tour i Arezzo, Italia . Vi her hjemme i klubben ønsker lykke til videre, og god tur til den fremgangsrike ponnirytteren vår!

Hanna og Genepy under sin internasjonale stevnedebut i CSIP i Nederland. Foto: Privat

Resultater fra Den Goubergh, Roosendaal:

Etter hvert som sesongen nå virkelig er i gang, gleder vi oss blant annet også til å bringe nytt fra tysklandsbaserte Margrethe Vist Hartmann. Flere bærumsryttere er også meldt til Z-Tour i Lanaken, Belgia i april, og det er også mange av sprangrytterne våre som velger å møte utendørssesongen og påsken i Danmark under Stall Melbys tradisjonelle vårstevne. Blant andre stiller Cornelia Emilie Kasin til start i Belgia, mens flere av bærumsrytterne våre med base hos Stall Gullik på Lierskogen velger seg Danmark. Vi kommer tilbake med mer informasjon.