To bærumsseiere og fine dressurprosenter

Postet av Bærum Rideklubb den 5. Mai 2019

Illustrasjonsfoto: Alice Bjerke

Tekst: Sille Kasin

Elitestevne i dressur, Borge Rideklubb

Ved helgens E-stevne i dressur i regi av Borge Rideklubb i FEIs individuelle program for juniorer kapret våre to bærumsryttere til start i klassen, Emma Borchgrevink og Therese Bjerkan, nemlig de to plasseringene som henholdsvis nummer en og to denne søndagen. Bak tøylene på 15 år gamle Kirks Dibsi red førstnevnte inn til seier med en score på 68,335 prosentpoeng, mens sistnevnte på sin side oppnådde 68,092 prosentpoeng og andreplass med sin 15-åring, Dejá-Vú. Dommere i klassen var Astrid Eva Horn og Gunn Skovholt.

Helene Heiberg/ Quintina 21 og Line Boleyn Melle-Børresen/ La Voix  de Loupe var også til start på Borge, men måtte se premieutdelingene fra sidelinjen denne gangen.

Distriktsstevne i dressur, Tanum Rideklubb

Ved D-stevnet i dressur i regi av Tanum Rideklubb kapret Zandra Trondsdatter Birkeland en fin tredjeplass i LA:3 på lånt hest denne søndagen.

- Etter å ha ridd Basso for aller første gang lørdag ettermiddag, startet jeg ham i dag, forteller Zandra. -Han skulle egentlig ha startet med eieren sin denne søndagen, men i og med at han ble eliminert i går etter at han ble veldig redd der ute på banen, overtok jeg starten i dag, smiler hun.

I klassen hadde Zandra også selskap av Pernille Norbeck Østvold/ Freestyle og Sara Helena Bergqvist/ Stetind. Førstnevnte gikk helt til topps i LA:2 med 67,037 prosentpoeng på lørdag, mens sistnenevnte da ble belønnet med en score på 60,000.

På søndag fant også Caroline Borchgrevink Lorentzen/ Harmony Hall veien til Tanum og red inn til 57,206 prosentpoeng i MB:3.