Bærumsryttere tilbake i ringen

Postet av Bærum Rideklubb den 1. Feb 2017

Tre av flere bærumsryttere som gleder seg over at stevnesesongen er i gang - Margrethe, Marie og Cornelia. Foto: Privat/ Alice Bjercke/ Sille Kasin

Allerede tidligere i januar red Victoria Eidsvig Vergara/ Uventa inn til fine prosenter i LA, og deretter ved Drammen og Omegn Rideklubbs vintercupstevne i dressur. På Linnesvollen fikk Victoria også hyggelig selskap av Benedicte Dyvik Knudtzon/ Calibra MX.

Margrethe Janbu valgte på sin side å legge veien til Epona denne helgen, der Sørlandsparken rideklubb inviterte til sesongens første lands- og elitestevne i sprang. Hun selv og Højersminde’s Rositta gjorde en flott figur, og kunne reise hjem som vinner av begge FEI-klasser, Intermediaire II på lørdag og Grand Prix på søndag Les mer:

Sist helg sesongdebuterte også en rekke sprangryttere på landsstevner, dels på ponni i regi av Grenland Ryttersportsklubb, og dels til hest i regi av Arendal og Grimstad Rideklubb. I ponniklassene LD, LC og LB gjorde både Madelen Lian Søstrand/ Fredriksborgs Mr. Legolas, Lin Eide Wicklund/ Ismarboy og Linea Westby Lien/ Casper Damgård en solid innsats, mens Sarah Joys Røang/ Erieta v/d Beekzijde og Heidi Opsahl Grimsen/ Felix kan se tilbake på gode opplevelser til hest i henholdsvis 1,10 m og1,20 m ved distriktsdelen av stevnet i Grenland.

Cornelia Emilie Kasin fikk også en god start på sesongen i Fevik noe lenger sør med sine to hester, Simply Crusie og Erina. Mange velkjente navn stod på startlistene, og hun kunne fornøyd reise hjem som vinner av tre klasser - 1,10 m, 1,20 m og 1,30 m.

Siril Sønsteby kan også se tilbake på en flott stevnehelg. Siril, som har gjort danske hos seg og bor og trener på Jylland for tiden avsluttet sesongen med flotte resultater under Danish Christmas Show før jul, og har allerede funnet formen igjen med Chivu. Under helgens danske innendørsmesterskap for junior, unge ryttere og senior hoppet nemlig duoen inn til seier i en åpen 1,30 m-klasse.

Rent sportslig har to av klubbens øvrige sprangryttere, Margrethe Vist Hartmann og Marie Longem, stått for de største prestasjonene disse seneste dagene, da begge har vært i sving ved internasjonale stevner. Margrethe har levert fine tostjernersrunder i Nederland , mens Marie igjen har gjort en flott figur med sin Algorhythem i verdenscupen i Zürich, CSI5*-WC.