Nasjonal feltrittsplassering og internasjonal stevneerfaring for Sandra

Postet av Bærum Rideklubb den 28. Jun 2016

Mens de fleste av våre bærumsryttere som er ute og starter velger å spesialisere seg i én gren, holder Sandra Sunde Lian fast ved at feltritt er tre ganger så gøy. Fra flott plassering på Starum gikk turen til internasjonalt midtsommerstevne i Sverige i helgen.

Sandra og SR Oscar the Boxer hadde ingen problemer med å forsere enstjernershindrene overhodet - inntil Sandra fikk et aldri så lite ufrivillig bad langt ute i banen. Foto: Tom Rune Lian

Sammen med sin faste makker, kategori 2 SR Oscar the Boxer, har Sandra vært ute og representert Bærum Rideklubb på to feltrittstevner i juni, først ved Norsk Hestesenter på Starum lørdag den 19. juni, og deretter ved midsommestevnet i Tossnas, rett utenfor Karlstad.

Oppladningen på Starum resulterte i en flott tredjeplass i Ponni Lett (LA) med 65,7 poeng i straff, og deretter ble St. Hans-helgen tilbrakt i Sverige. Vi har mottatt hyggelig reisebrev:

Sandra og Oscar deltok fredag og lørdag denne helgen i midtsommerstevne i Trossnas rett utenfor Karlstad. Hun startet i CNCP1*. Det ble en litt tung start fredag med en del straffepoeng i dressuren, men feilfri ridning i sprang og en super runde senere på formiddagen ga en skikkelig godfølelse før lørdagens feltritt. Banen var ganske så utfordrende, noe samtlige ekvipasjer fikk merke. Sandra og Oscar startet bra, og taklet både høye og dype hinder uten problemer. Men på ellevte hinder kom Sandra i ubalanse på vei ned i vannet, og måtte en tur i bakken. Heldigvis gikk det bra med både rytter og hest. Ingen av de øvrige ekvipasjene kom heller til mål. Det er dermed bare å reise hjem og trene enda bedre til neste stevnestart!