Sandra med ny, god feltrittprestasjon

Postet av Bærum Rideklubb den 27. Sep 2015

For tre uker siden klinket Sandra Sunde Lian og SR Oscar The Boxer til med karrierens første feltrittseier på Ullensaker. Denne helgen gikk de opp et klassenivå på Skedsmo, og kapret andreplassen.

Sandra og SR Oscar The Boxer med fin flyt i oppspranget - her på Ullensaker. Foto: Tom Rune Lian

Skedsmo Rideklubb stod som helgens arrangør av distriktstevne i feltritt over to dager, og stilte som vertskap for vår egen bærumsekvipasje, Sandra Sunde Lian og SR Oscar The Boxer.

I sin seneste feltrittstart gikk bærumsduoen helt til topps i Ponni Debutant (LB), og under helgens stevne valgte de to derfor - etter å ha ridd flere debutantrunder ved tidligere stevner - å gå opp et klassenivå.

Etter en strålende dressurprøve i helgens Lett Ponni (LA) lå Sandra og Oscar som nummer tre, og hoppet seg deretter opp til foreløpig ledelse i sprangprøven. Søndag ble utholdenhetsprøven gjennomført på flott vis, men marginene skulle vise seg å være små. Med kun 4 små straffepoeng grunnet litt sakte tempo i terrenget, glapp seieren, men andreplassen ble sikret med totalt 58,3 poeng i straff.

Selv om duoen fortsatt også satser sprang, er det med andre ord ikke tvil om at de to også vireklig stortrives med feltritt som gren.