Seier, plasseringer, fine runder og gode prosentpoeng under Lier Horse Show

Postet av Bærum Rideklubb den 30. Jun 2015

Flere sprangryttere og en dressurrytter la veien til tradisjonsrike Lier Horse Show denne gang. Cornelia Emilie Kasin og Simply Cruise reuturnerte tilbake på stall som vinnere av Linnesvollen Mini Prix.

Cornelia gir Sprouts en velfortjent klapp etter omhopping og seier i karrierens første Mini Prix.
Nå venter Falsterbo Horse Show for syvåringer. Foto: Sille Kasin

Lier Horse Show er ett av de viktigste stevnene som Drammen og Omegn Rideklubb arrangerer årlig. Som vanlig ble spangklasser tilbudt fra torsdag til søndag, mens arrangøren også inivterte til dressur fra fredag og søndag.

Les mer om stevnet på Hestesport:

På plass på hovedarenaen fra Bærum Rideklubb var Ida Belsjø/ Safran II, Fanny Hjemdal Wallace/ Calido Boy, Kathinka W. Hjelt/ Bordeaux du Sud, Lone Olsen/ Dyrslund's Come-On, Katharina Høvding/ Silverado og Solbakkens Busofeles, Christina Høvding/ Harley Chaplin, Signe Marie Bach-Gansmo/ Ken, Diana Mandy Chong/ Wonatario, Heidi Opsahl Grimsen/ Felix VIII, Theodor Wendelborg/ Veavanta-C og Cornelia Emilie Kasin/ Simply Cruise. Våre ekvipasjer stilte i åpne klasser, og i kvalifiseringsrunder med finaler i Den Lille Krydderhave Stilcup, Rabondi Speed Trophy og Linnesvollen Mini Prix.

Våre utøvere leverte mange flotte runder, hentet hjem plasseringer og også en seier. Cornelia hadde dobbelt opp å gjøre gjennom store deler av stevnehelgen, for hun var i tillegg til å ri selv, også hentet inn som stildommer.

Theodor og Veavanta-C var blant bærumsekvipasjene som kan se tilbake på en flott stevnehelg under Lier Horse Show. Blant annet debuterte de to i Mini Prix på lørdag med fin, nøyaktig riding og flott resultat. Foto: Sille Kasin

Emma Borchgrevink og ponnien Jo Morgan representerte Bærum Rideklubb ved dressurdelen av Lier Horse Show to av dagene. De to red inn til fine prosenter i LB begge dager.