Sterke dressurresultater på Hønefoss

Postet av Bærum Rideklubb den 8. Mar 2015

Helena og Kiss-Tartuffe fikk en fantastisk start på sesongen med toppresultater på Hønefoss. Foto: Privat

Fire av klubbens dressurryttere har vært til start på Hønefoss i helgen, og har hentet hjem både seier og topplasseringer.

Blant de mange dressurekvipasjene som valgte å legge veien til landsstevnet for ponni og hest på Hønefoss denne helgen, har nok Kristin Leirfall og Helena Kvestad Eide aller størst grunn til å glede seg.

Allerede på fredag viste Kris og Bjerggårdens Ouverture at de virkelig er i rute - etter å ha ridd inn til 66,645 prosentpoeng og andreplass i MA, Prix St. Georges. Lørdag gikk det om mulig minst like bra; seier i klasse VB med 65,000 ble resultatet.

Helena og Kiss-Tartuffe viste også solid form gjennom hele helgen. I MA, Prix St. Georges, red de til 64,079 prosentpoeng, mens innsatsen i MA:1 på lørdag med 64,286 prosentpoeng holdt til en flott tredjeplass. Søndag avsluttet de to med en ny topplassering, denne gangen med 64,605 prosentpoeng og andreplass i MA, Prix St. Georges.

Våre to andre startende på Hønefoss denne helgen,
Hege Elisabeth Sætre og Karin-Marie Traaseth red også til fine prosenter. Førstnevnte oppnådde 56,296 prosentpoeng med Cashwell i LA:2 på fredag. Med Grand Marnier åpnet Karin-Marie MA, Prix St. Georges, på fredag med 62,632 prosentpoeng, mens de red inn til 65,263 prosentpoeng i VB, Intermediaire I på søndag.