Flott laginnsats av bærumsrytterne under NM

Postet av Bærum Rideklubb den 22. Sep 2015

Helgen den 12. og 13. september arrangerte Tønsberg og Omegn Rideklubb i samarbeid med Grenland Ryttersportsklubb NM lag for ponni og hest. Etter flott laginnsats blant hestene endte våre representanter høyt opp på resultatlistene.

Margrethe, Kris, Tone og Inga viste form på Vallermyrene, og stod for sterk laginnsats ved NM lag 2015. Bildet er hentet fra facebooksiden til Østern Brug.

Hele 20 hestelag stilte til start under årets mesterskap, og Inga Eide Borchgrevink/ Theoderich, Tone Rustad/ Pirette Vestervang, Margrethe Janbu/ Højersmindes Rositta og Kristin Leirfall/ Bjerggårdens Ouverture kjempet alle for laget på beste vis. Etter totalt å ha ridd inn til
384,010 prosentpoeng endte de som nummer 8; en sterk prestasjon i et mesterskap med flere profilierte ryttere til start, og der små marginer avgjorde.

Bærumsrytterne opplevde for øvrig en viss dramatikk i kulissene kort tid før start, da de måtte gjøre et rytterbytte på grunn av skade. Ofte er det de firbente som ikke er "fit fo fight" og må stå over, men denne gangen var det faktisk rytter som måtte kaste inn håndkleet.

Karin-Marie Traaseth måtte nemlig dessverre trekke seg få dager før mesterskapsstart dette året, etter et skikkelig uhell med en glupsk Grand Marnier, som rett og slett trodde det var gulrot på gang, og ikke bare en hånd. I slike øyeblikk er det jamen godt av vi er en klubb med stor og økende interesse for dressur, og som nå har mulighet til å hente kvalifiserte ekvipasjer inn fra reservelister.

Tanum Rideklubbs 1.lag red inn til gull med 410,143 prosentpoeng, mens Skedsmo Rideklubbs 1. lag kapret sølvet med 402,252. Blakstad Rideklubbs 1. lag sikret bronse etter å ha blitt belønnet med 401,164 prosentpoeng