Flott dressurstart utendørs

Postet av Bærum Rideklubb den 25. Mai 2020

Tekst: Sille Kasin

Artikkelen er oppdatert.

Line Boleyn Melle-Børrensen var én av tre fornøyde bærumsekvipasjer som gjestet Ellingsrud denne helgen.

De tre bærumsekvipasjene Victoria Eidsvig Vegara/ Land Guard, Amanda Siberg Nakken/ Arganza og Line Boleyn Melle-Børresen/ La Voix de Loup representerte klubben på beste vis, og på førstnevnte ble også innsatsen belønnet med premie.  Fredag kapret nemlig Victoria og Land Guard andreplass i MA:1 med 64.822 prosentpoeng, og de to fikk dermed en riktig så god start på utendørssesongen. Lørdag og søndag var deretter ekvipasjen ute i Prix St. Georges og oppnådde nok en gang fine prosenter begge dager. Ekvipasjen er dermed kvalifisert til norgesmesterskapet for unge ryttere .

Victoria Eidsvig Vegara og Land Guard leverte tre stødige programmer og kunne også glede seg over en flott plassering denne helgen. Dermed er de to kvalifisert NM til for unge ryttere.

Line Boleyn Melle- Børresen kunne på sin side fortelle om et noe annerledes, men morsomt stevne:

- Det var veldig gøy, men også rart, smiler hun i etterkant. - Det var mye avstand mellom mennesker, og derfor ingen heiagjeng. Litt stusslig, egentlig, men samtidig utrolig flott av Ellingsrud rideklubb å klare å stelle i stand et fint stevne i disse rare tider. Vi kom, salte på, red og dro igjen. Ingen «small talk», altså, men bare korte kommentarer med avstand, legger hun til.

Bærumsrytteren bekrefter videre at hun er godt fornøyd med helgens innsats i Prix St. Georges på lørdag:

- Takket være Equipe får vi jo nå i hvert fall online resultater, så en formening om hvordan det gikk, fikk man jo der og da i øyeblikket. Denne mandagen kom også protokollene ettersendt på på mail, og jeg ble i hvert fall veldig fornøyd, smiler hun. – For meg ble dette en fin debut på sesongens første stevne som egentlig skulle ha vært i mars. Jeg hadde «glemt» å børste støv av skrittpiruettene mine fra i fjor, så noe dårlig der….. FY til rytteren, ler hun, men ellers er jeg altså veldig fornøyd med å ha havnet midt på treet med 62.435 %.