God både på ponni og hest

Postet av Bærum Rideklubb den 29. Mai 2017

At Lisa trives bak tøylene på Smokin Dan, har vi lenge fått bekreftet. Nå slår hun også til på hest. Foto: Privat

Sandnes og Jæren Rideklubb ønsket velkommen til "Jumpin' Sandnes" denne langhelgen, og blant de mange rytterne som fant veien til den trivelige stevneplassen, var også vår egen Lisa Holmsen som presterte godt, både på ponni og hest.

Vi er godt vant med å finne Lisa og ponnien hennes, Smokin Dan, høyt oppe på resultatlistene, og så også denne gangen. Etter å ha varmet opp med gode firefeilsrunder både fredag og lørdag, slo nemlig igjen duoen til når det gjaldt som mest, og sikret en sterk andreplass i Grand Prix 1,30 m. Lisa og Danny var én av to som gikk videre til omhopping på fire feil, og hoppet elegant inn til andre etter å ha fått to bommer ned. Kun fire av de seks ekvipasjene til start kom igjennom grunnomgangen.

Den tredje kvalifiseringsrunden i årets Fellsekjøpet Champion Cup 1,20 m samlet som forventet et godt startfelt, for mange er de som håper på en finaleplass på selveste Telenor Arena senere i høst. Cupen omfatter i alt 15 stevner i løpet av sesongen, de fem første av disse er poenggivende for rytter, og til sist møtes de 30 beste til finale under Kingsland Oslo Horse Show i oktober.

Elleve ekvipasjer av de ialt 28 prikket inn nullen i andre fase denne helgen. og blant disse var også vår egen Lisa med sin ti år gamle hoppe, Holly Congo. De to havnet rett utenfor selve premielisten i klassen, men kunne reise hjem med fine poeng i selve cupen som nummer åtte.