Lisa og Mina avsluttet individuelt KM med bronsemedalje og flott femteplass

Postet av Bærum Rideklubb den 19. Sep 2016

En fornøyd Lisa Holmsen på Smokin Dan sikret en ny mesterskapsmedalje gjennom bronse i ponni kategori 1, mens mesterskapsdebutant Mina Brinchmann og Langklopps Zepplin hoppet inn til en flott femteplass. Foto: Sille Kasin

Tradisjonen tro, var KM-lørdagen viet lag både for hest og ponni, mens den individuelle delen av mesterskapet på søndag inviterte til mesterskapsklasser både for ponni kategori tre, to og én, samt for juniorer, ungryttere og seniorer. Søndag åpnet et lite, men vel forberedt knippe ryttere fra rideskolen på Østern Brug det hele, og vi i klubben fikk igjen demonstrert hvor heldige vi er som nettopp har rideskolen å rekruttere fra.

Rideskoleekvipasjene Catherine Sandvig og One More Time, Sigrid Wetting og Wintertraum, Tonje Hopen og Real Storm, Mathilde Notto og Whats Done is Done, Adele Hauan Bræin og Indy, samt Elisa Bjerkeengen Mørum og Arafux var først ut av de startende på søndag, og all seks red Clear Round. Foto. Siri

Helgens dommerteam, Camilla Stuve og Anne Jenseg så ut til å trives på Østern Brug. Foto: Sille Kasin

I dommerboden snakket Anne Jenseg og Camilla Stuve om fin og nøyaktig riding, og helgens Chief Steward Christoffer Huun og kollega Marianne Tveter ga begge årets KM-ryttere ros for å praktisere god hestevelferd gjennom hele helgen. Banebygger Frank Helk var også godt fornøyd, ikke minst fordi årets mesterskapsbaner ble opplevd som rettferdige, og likevel skilte de beste fra de gode, mens stevnelege Franz Kasin nok var aller mest glad for at tjenestene hans skulle vise seg å ikke trenges i det hele tatt.

Våre to stewarder gjennom KM-helgen, Marianne Tveter og Christoffer Huun, ivaretok både to- og firbentes sikkerhet og velferd. Foto: Sille Kasin

Banebygger Frank Helk gjorde som vanlig en god jobb, og holdt humøret oppe gjennom to hele KM-dager: Foto: Sille Kasin

Fra OARKs side er KM i sprang arrangementet som skal ivareta bredden og gi utøverne mesterskapserfaring, uansett klassenivå og alder. Vi som arrangører er derfor svært glade for at OARK valgte å endre årets statutt i tolvte time, og derfor åpnet opp for at vi nettopp så langt det lot seg gjøre fikk oppleve NRYFs egen visjon, "Rytterglede for alle - på alle nivåer uansett alder og kjønn" omsatt i praksis, to hele stevnedager til ende:

KM-søndagen var det tradisjonen tro tid for de individuelle mesterskapene både for ponni og hest, og gjennom hele dagen var det glade medaljevinnere å spore! Dessverre har vi ikke bilder av de minste ponniene og presumptivt yngste rytterne som virkelig ga oss fartsfylt glede fra start på søndag. Som arrangør gledet vi oss for øvrig stort over også å kunne arrangere en egen mesterskapsklasse for treerne dette året, for for oss var det første gang. Foto: Sille Kasin

Også på søndag kunne vi glede oss å se flere bærumsekvipasjer til start, denne gangen som deltakere i de individuelle mesterskapene. Aller best resultatmessig gikk det dette året for Lisa Holmsen og hennes Smokin Dan, som sikret bronse på hjemmebane. Mina Brincmann og Langklopps Zepplin visste også å holde mesterskapsnervene under kontroll, og kunne hente hjem en flott femteplass blant de 17 enerekvipasjene til start - etter laggull på hjemmebane første mesterskapsdag. Julie Linaae/ Darragh's Day, Nora Nalbant/ Super Bad, Ida Andenæs Axelsen/ Elle Kiels Abenteuer Auf Bøgegården og Heidi Opsahl Grimsen/ Felix kan alle på sin side også se tilbake på en vellykket avslutningssøndag.

Både lørdag og søndag bød på flotte mesterskapsopplevelser for oss i Bærum Rideklubb, og første KM-dag sørget ponnilaget vårt ved Frida, Julie og Mina til overmål for smaken av gull på hjemmebane. Foto: Sille Kasin

- Og vi i Bærum Rideklubb som arrangører, vi takker spesielt alle frivillige stevnefunksjonærer for god og uunnværlig hjelp gjennom hele KM-helgen, og gratulerer i tillegg lørdagens lagmedaljører og alle individuelle medaljører på søndag med flotte prestasjoner, medaljer, heder og ære, og med KM-titler gjennom hele det kommende året! Vi er også svært takknemlige for hyggelig hjelp til plantepynt på mesterskapsarenaen vår på Østern Brug.

Korrekte lagresultater fra lørdag vil bli lagt ut så snart vi har mulighet til å gå dem igjennom og rette dem opp på nettet. Våre to dommere, Camilla Stuve og Anne Jenseg, er for øvrig helt sikre på at de riktige lagene har fått medaljene sine.