Bærumsryttere med flotte debuter, fine premier og sterke prestasjoner

Postet av Bærum Rideklubb den 9. Feb 2016

Flere av sprangrytterne våre møttes til dyst på landsstevne i sprang for ponni og hest med innlagte unghestklasser i Grenland denne helgen.

Arkivbilde: Tom Rune Lian

Yngste bærumsdeltaker til start var ponnirytter Sandra Sunde Lian, som sammen med kategori 2, SR Oscar the Boxer, vikelig leverte varene på søndag – etter å ha sesongdebutert i Moss forrige helg. Etter å ha ventet i timesvis på å komme til i ringen, gjennomførte de to en godkjent runde i MB, og returnerte deretter tilbake i hallen for debut i MA. En meget fokusert Sandra tøylet ponnien som hun nå er på NRYFs satsningsgruppe i feltritt sammen med, feilfritt over hinder etter hinder. Ett riv på aller siste hinder i andre fase ble resultatet – og belønningen ble direkte uttak til ponniklassene under AEG.

Her finner du masse flotte bilder av Sandra og Oscar i ringen:

Team Hoel, som består av Katharina Wendelborg, Theodor Wendelborg og Cornelia Emilie Kasin, var på sin side på plass i Grenland gjennom hele helgen, og kunne langt på vei glede seg over hester i form. Blant flere sterke prestasjoner er spesielt Theodors flotte tredjeplass med Veavanta-C i 1,20 m på fredag, der hele 82 tellende ekvipasjer stilte til start, en 14. plass med samme hest i 1,20 m på søndag, og deretter en sterk 12. plass i 1,30 m med Chivas Regal III. Cornelia var også strålende fornøyd med femåringene Bring It On og Mai Favorit, som gjennom fine runder nå allerede er kvalifisert til deltakelse i Breeders-finalen senere i sommer, med sin egen Erina, som hoppet godt og plukket premier på sitt klassenvå, og også med Simply Cruise som nå virkelig viser gryende AEG-form gjennom blant annet en sterk fjerdeplass i 1,35 m på lørdag.

Her kan du selv se Theodors flotte premierunde med Chivas Regal i 1,30 m:

En annen bærumsrytter som var ute for å spisse formen, var Siril Sønsteby. Hun red bare fredag, og leverte første en fin, feilfri runde i 1,20 m med fine Giga Star De Tiji ,og red deretter 1,30 m. Neste oppgave for ungrytteren blir også AEG på Oslofjord Convention Center.

De to hosleekvipasjene Kathinka Winter Hjelt/ Bordeaux Du Sud og Heidi Opsahl Grimsen/ Felix la også veien til populære Grenland Ryttersportsklubb denne helgen – etter først å ha sesongdebutert på henholdsvis Hønefoss og Melsom de to foregående helgene. Førstnevnte leverte gode runder med 4 og 8 feil både lørdag og søndag i 1,15 m, 1,20 m og 1,25 m, mens sistnevnte kun startet søndag i 1,30 m med 8 feil.

Fanny Hjemdal Wallace leverte på sin side der hun slapp forrige sesong – med fine runder og godt hoppende hester både lørdag og søndag. På avslutningsdagen ble det premier å ta med hjem både på Sweetheart og Calido Boy- som henholdsvis nummer 4 og nummer 20 i 1,20 m. Nå venter spennende dager under AEG også på Fanny.

Fanny og Sweetheart sesongdebuterte med stil i Grenland denne helgen. Arkivbilde: Privat