Birgitte blir fullt ut bærumsjente

Postet av Bærum Rideklubb den 17. Des 2015

Fra 1. januar 2016 er FH-rytter Birgitte Reitan ikke bare oppstallør på Østern Brug, men skal også representere oss i Bærum Rideklubb utad på stevner. Det gleder vi oss til!

Birgitte sammen med trener Margrethe og nyervervelsen Steffi Graf. Foto: Stinna Tange Kaastrup

Forsidebildet viser Birgitte, Margrethe og Snorki under EM 2015, og er tatt av Tor Lübbe.

Birgitte Reitan og fjordingen hennes, Snorki, er A-kjendiser innenfor paradressur, ikke bare her hjemme i bærumsbygda, men også internasjonalt. Sammen har de to representert Norge som FH-ekvipasje internasjonalt, og har blant annet deltatt både i VM og EM med gode resultater.

Duoen har stått oppstallet på Østern Brug dette seneste året, og får hjelp av trener Margrethe Janbu i det daglige. Birgitte har nå inngått en samarbeidsavtale med blant andre Østern Brug og oss i Bærum Rideklubb, og dette har nå gjort det mulig å lease flotte Steffi Graf frem mot Paralympics 2016.

Les mer om Birgitte, hestene hennes og den målbevisste satsingen frem til Rio 2016: