INM junior med fem bærumsekvipasjer til start

Postet av Bærum Rideklubb den 8. Nov 2015

Fanny Hjemdal Wallace og hennes fine Calido Boy ble beste bærumsekvipasje i juniorenes hallmesterskap.

I Calido Boy har juniorrytter Fanny en riktig, riktig fin hest. Sammen stod de to for deltakelse i finalerunden i karrierens første mesterskap, og beste bærumsresultat. Foto: Helene Gjerde Aamdal

Startfeltet i årets INM for juniorer i regi av Jarlsberg og Melsom Rideklubb talte hele 77 ekvipasjer i 1. avdeling. Som vanlig var frafallet stort underveis, og til sist - etter tre grunnomganger og spennende omhopping om de to edleste metallene - stod kun årets nye innendørsmester, Anna Stangeland/ Viraldo tilbake med kun nuller i protokollene Med dette forsvarte den velridende ekvipasjen fra Sandens og Jæren Rideklubb fjorårstittelen på fortjent vis. Nora Karoline Andersen/ Lando fra Fredrikstad og Omegn Rideklubb kapret sølvet med 4 feil i omhopping, mens lagvenninnen Charlotte Nicoline Bache stod for den raskeste tiden blant de syv til spennende omhopping om bronsen.

Fanny Hjemdal Wallace/ Calido Boy, Heidi Opsahl Grimsen/ Felix VIII, Karin Bjorheim/ Chanel, Katinka Hjelt/ Bordeaux Du Sud og Lisa Ulven/ Mid Summers Night Dream representerte alle Bærum Rideklubb. Førstnevnte var eneste bærumsekvipasje i finalen og sluttførte mesterskapsdebuten sin med ialt 16 feil.

Gjennom helgen inviterte også arrangøren til åpne klasser i 1,10 m, 1,20 m og 1,30 m. I tillegg til mesterskapsdeltakerne besøkte også Katharina Wendelborg/ Basti, Theodor Wendelborg/ Chivas Regal III, Cornelia Emilie Kasin/ Erina, Fanny Hjemdal/ Sweetheeart, Lisa Holmsen/ Smokin Dan og Lisa Ulven/ Didi De Goedereede ringen, og det ble flere premier å ta med hjem.

Les mer om INM for juniorer 2015: