Startskudd for Nordisk Baltisk Mesterskap i sprang og dressur

Postet av Bærum Rideklubb den 24. Jun 2015

Allerede i dag har flere ryttere til start under Nordisk Baltisk Mesterskap i sprang ridd oppvarmingsklasser, og i morgen braker selve konkurransene løs både i København og Aalborg.
Årets nordiske mesterskap går begge i Danmark, men denne gangen på høyst ulike arenaer. Mens sprangøvelsene går i Bernstorffsparken utenfor København på Sjælland, er årets dressurøvelser lagt til Aalborg på Jylland. I morgen står blant annet lagmesterskapene for children, unge ryttere og U25 på programmet i København, mens blant annet lagkonkurransene for junior, ponni og unge ryttere, samt en rekke øvelser i paradressur står på programmet i Aalborg.

Først ut blant sprangryttere 12 - 14 år som rir children lag for Norge i morgen formiddag, er vår egen Hanna Cecilie Wicklund/ Winsor C. På Norges U25-lag har Margrethe Vist Hartmann/ Laeticia også fått tilliten fra start, mens Cathrine Jerring/ Bellano van Bosbeek rir individuelt.

I Aalborg har en annen bærumsekvipasje også fått landslagsledelsens tillit fra start. Allerede klokken 08:27 entrer nemlig Victoria Lavold Jørgensen/ Roche Royal Ecco Arena for å ri sitt lagprogram for juniorer.

I paradressur grad 1a på Kinnerup Areana bør vi også følge spesielt med en ekvipasje til start i morgen ettermiddag. Riktig nok rir ikke Birgitte Reitan/ Sno for oss i Bærum Rideklubb, men med fast base på Østern Brug krysser vi selvfølgelig fingrene spesielt også for disse to.

Les mer om NBC på Hestesport: