Dressursølv til Caroline Steine Jensen

Postet av Bærum Rideklubb den 27. Mai 2015

Etter helgens NM i dressur på Tanum kan Caroline Steine Jensen legge en ny mesterskapsmedalje til i samlingen sin. Denne gangen ble det individuelt sølv for unge ryttere.

Caroline og Blue Hors Develino sikret nok en mesterskapsmedalje. Dessverre har vi ingen bilder av vår ferske sølvmedaljør. Arkivfoto: Sille Kasin

Tanum Rideklubb stod som arrangør av NM i dressur 2015 i helgen, og ønsket om lag 75 startende velkommen. Åtte kongepokaler og i alt 24 medaljer av edle metaller ble delt ut i løpet av mesterskapshelgen, og sølvet i mesterskapet for unge ryttere tilfalt altså vår egen Caroline.

Første avdeling gikk i Prix St. Georges på lørdag, og startfeltet telte i alt 16 ekvipasjer. Caroline og hennes 11 år gamle danske varmblodsvallak, Blue Hors Develino, red inn til 68,509 prosentpoeng og en flott andreplass, og fikk dermed en solid start på mesterskapet. Søndag fulgte bærumsduoen opp med gode 69,254 prosentpoeng i 2. avdeling, der FEIs individuelle program for unge ryttere var hentet frem.

I kürfinalen på mandag viste Caroline og Develino fortsatt stabilitet. Som vanlig oppnådde ekvipasjen god score for både det det kunstneriske og det tekniske. Med en totalsum på 73,600 prosentpoeng sikret de to en ny andreplass, og kapret med dette også NM-sølvet for sitt klassenivå.

Les hyggelig portrett av Caroline på Equnews:

Helena Liholt Gulli/ Tobajo Picez fra Halden Rideklubb sikret gullet blant unge ryttere, etter å ha ligget i tet fra start og videre gjennom hele mesterskapet. Bronsemedaljen tilfalt Grenland Rideklubbs Kristin Lie Aas/ Danilo, som red seg opp på medaljeplass gjennom en flott kür.

Hyggelig nok var klubben også representert i andre mesterskapsklasser.
Victoria Lavold Jørgensen/ Roche Royal gjennomførte en flott mesterskapsdebut blant juniorene, og ble til slutt stående med totalt 196,513 poeng etter blant annet å ha levert karrierens første mesterskapskür i mandagens finale.

Hedda Sandvik Knudsen/ Bachelor Boy gjorde også en fin innsats i NM for ponni kategori 1, gjennom deltakelse i de to første avdelingene, og vår seniordeltaker i årets mesterskap, Kristin Leirfall / Bjerggårdens Ouverture gjorde også sakene sine i de to første avdelingene.

Les mer om NM-helgen og se flotte bilder fra Tanum på www.hestesport.no.