Nye bærumspremier på Linnsvollen

Postet av Bærum Rideklubb den 20. Mai 2015

Drammen Rideklubb arrangerte distriktsstevne i sprang i helgen, og flere bærumsryttere la veien dit for å kunne ri på den flotte hovedarenaen. Premier med hjem ble det også.

Med toppete ører og et bredt smil tar Zinizizo og Anna Ritari imot publikums hyllest sist fredag i Drammen. Foto: Sille Kasin

I strålende vær på fredag hoppet Anna Ritari og Zinzizo inn til fjerdeplass blant enerne i LB 0,90 m. Plassering ble det nesten også på Frida Camille Aa og Bøge lys Rico, som leverte en fin dobbel nullrunde. De to bærumsekvipasjene blant toerne i LB, Nicoline Thrane Steen/ Casper Damgård og Julie Linaae/ Darraghs Day, gjorde også en fin innsats.

I LA for toere, 0,90 m ble det så 10 feil på Julie Linaae og Darraghs Day, men de kom seg fint igjennom Jan Auen Hafskjolds bane, også de.

Anna Ritari og Zinzizo kapret deretter dagens andre plassering, denne gangen som nummer tre i LA 1,00 m. At smilet var på plass hos rytter, det kan vi virkelig forstå.

Siste halvdel av den flotte forsommerdagen var viet hesteklasser. Katharina Høvding og Silverado fikk en god start med Clear Round i 1,00 m, og storesøster Chrisitna Høvding og hennes fine Harley Chaplin fulgte eksemplet. Vår tredje bærumsrytter til start i denne klassen, Ida Belsjø og Safran II fikk også sløyfe med hjem.

Christina og Harley Chaplin sørget derfor for bærumsplassering i 1,10 m gjennom en fin fjerdeplass, mens Katharina og Silverado denne gangen havnet et stykke lenger ned på listen, og uten premie.

Dagens siste bærumssløyfe besørget Lisa Ulven og Mid Summer Nights Dream i 1,30 m , der de ble nummer fire etter god og stødig innsats. På det lille vi så, tror vi bestemt at dette blir en ekvipasje vi kommer til å se, høre og skrive mere om.

Lørdag kom ruskeværet, men Christina og Harley Chaplin fortsatte likevel fremgangene. I 1,05 m ble det en flott andreplass på de to, mens Lone Olsen/ Dyrslunds Come-On la seg hakk i hæl på tredje, omtrent ett sekund bak. I samme klasse satte Cornelia Emilie Kasin bokstavlig talt seg for første gang opp på Annebel A.K. og endte på 8 feil i første fase, mens det ble 9 feil på Katharina/ Silverado og noen flere på Lone Olsen/ Leonardo 0662.

Best av våre utøvere i 1,15 m ble Lone/ Dyrslunds Come-On med 4 feil, mens våre øvrige fire ekvipasjer til start, alle ble klokket inn på 8. Og deretter bar det hjem for samtlige - til stryking av bunadskjorter og håp om bedre vær.