Klart for andre helg av Drammen Spring Tour

Postet av Bærum Rideklubb den 29. Apr 2015

Vi nærmer oss andre helg av pågående Drammen Spring Tour 2015. Her følger litt nyttig informasjon for ryttere, eventuelle foresatte og andre interesserte.

Alle hester og ponnier kategori 1 som deltar i de internasjonale klassene, og som har forlatt teltstallområdet mellom helgene, må i tråd med FEIs regelverk veterinærsjekkes på nytt. Som under første helg, foregår veterinærbesiktigelsene i lille ridehus eller på den såkalte dressurbanen som følger:

• For hester i de internasjonale CSI-klassene:
onsdag kl. 15:00 - 20:00

• For ponnier og hester i de internasjonale children- og CIJ (junior)-klassene:
torsdag kl. 17:00 - 19:00

Merk at ponnier kategori 2 går nasjonale klasser, og behøver derfor ikke å veterinærsjekkes.

NRYF foretar obligatorisk kontrollmåling av alle ponnier (både kategori 1 og 2) torsdag den 30. april kl. 15:00 - 18:00. Dette foregår vanligvis i det lille ridehuset. Husk at pass og ponnimålekort må medbringes, og at alle ponniryttere skal stille med ansvarlig person. Ponnien skal stille til måling med hodelag og ekvipasjenummer.

Formålet med ponnimålingen er for øvrig å "luke ut" eventuelle for store ponnier før uttaket til de internasjonale mesterskapene gjøres. Selve målingen foretas av offisielt godkjent FEI ponnimåler (sannsynligvis veterinær Guri Haarr), og stevnets overdommer (sannsynligvis Elisabeth Heber), samt en representant fra NRYF (sannsynligvis sportskoordinator i sprang, Heidi Nässelqvist) vil også være til stede.

Torsdag den 30. april kl. 19:30 er det møte for alle ponni- childrenryttere med foresatte i det hvite teltet. Møtet er sannsynligvis primært rettet mot potensielle deltakere i Nordisk Baltisk Mesterskap og EM, men kan være nyttig for alle.

5 % av alle hester/ ponnier til start under andre helg av DST vil for øvrig - slik som under første helg - bli testet i obligatorisk dopingkontroll. Også her må eventuelle ponni - og/ eller children-ryttere møte med ansvarlig person. Eventuelt kan i tillegg også Antidoping Norge velge å kontrollere tobente utøvere.

Husk at alle starter må meldes skriftlig i sekretariatet dagen før innen kl. 18:00. Ingen endringer gjøres etter dette - i tråd med FEIs regelverk. Startende på torsdag må derfor huske å melde umiddelbart etter vetsjekk på onsdag, mens startende på fredag må melde innen kl. 18:00 på torsdag.

Adgangsbånd til ryttere, hesteeiere og hestepassere hentes også i sekretariatet, og må alltid forevises uoppfordret i forbindelse med besøk i teltstallene.

Arrangørens hjemmeside kan være vanskelig å finne ut av, men oppdateres fortløpende.

De internasjonale startlistene og resultatene legges etter hvert ut på Equipe.

Startlister og resultater for de nasjonale klassene for ponni kategori 2 finner du etter hvert på Horspro.

Stevnestart er for øvrig kl. 10:00 på torsdag og kl. 09:00 på fredag, og vi gleder oss igjen til å se bærumsekvipasjer i aksjon. Møt opp på Linnesvollen, og hei frem bærumsrytterne våre!