Endelig tid for Drammen Spring Tour 2015

Postet av Bærum Rideklubb den 22. Apr 2015

I dag starter årets utgave av Drammen Spring Tour opp med obligatorisk vetsjekk for alle hester i internasjonale klasse, og i morgen braker det hele løs, tre hele helger til ende.

Blant de mange bærumsrytterne som gleder seg til vårens vakreste hesteeventyr, er Cornelia Emilie Kasin. Her på Simply Cruise. Foto: Equimedia Mette Sattrup

Fra oppstarten for akkurat fem år siden har Eirik Berentsens storsatsning Drammen Spring Tour stadig øket i omfang. Denne onsdag ettermiddagen innledes vårserien på Drammen Ridesenter med obligatorisk veterinærsjekk for alle påmeldte hester i de internasjonale klassene. Ponnier kat. 2 går nasjonale klasser og trenger derfor ikke å veterinærsjekkes, men alle ponnier til start andre helg, må møte til obligatorisk ponnimåling, torsdag den 30. april kl. 15:00 - 18:00. Nytt av året er internasjonale klasser for children, ryttere 12 - 14 år på hest.

Eirik Berentsen er en mann av få ord, men for et par år siden var vi så heldige å få et eksklusivt intervju med mannen bak både Drammen Spring Tour og Arctic Equestrian Games:

Torsdag morgen braker det løs på begge arenaer parallelt fra klokken 09:00 (ring 1)/ 10:00 (ring 2). Som vanlig har vi mange bærumsryttere til start på Linnesvollen disse nærmeste tre helgene:

I CSIP ponni kat. 1: Ida Andenæs Axelsen og SL Safo IV.

I CSIP ponni kat. 1: Hedvig Ulrichsen Helseth/ Mr. White Legs
Foto: Tom Rune Lian

I CSIP ponni kat. 1: Lisa Holmsen og Noerkaers Hiawatha/ Smokin Dan. Her med førstnevnte under DST i fjor.
Foto: Mona Wendelborg

I CSIP kat. 1: Pernille Wilskow Tingstad/ Hammers Hero.
Foto: Mona Wendelborg

I CSIP ponni kat 1: Lea Stefine Tryggvason/ Nieuwmoeds Tiamo.

I CSIP ponni kat. 1: Katharina Wendelborg/ Sultana
Foto: Tom Rune Lian

I CSIP ponni kat. 1: Hanna Cecilie Wicklund/ Geneby B/ Kasper, samt med Winsor C i de internasjonale childrenklassene.

I nasjonale ponniklasser, ponni kat. 2: Sandra Sunde Lian/ SR Oscar the Boxer

I nasjonale ponniklasser, ponni kat. 2: Nora Nalbant/ Herbies Double Trouble

I CSIJ, internasjonale juniorklasser: Heidi Opsahl Grimsen/ Felix VIII
Foto: Heidi Bergsund

I CSIJ, internasjonale juniorklasser: Cathinka Ryder Schøyen/ Radetzky II
Foto: Tom Rune Lian

I CSIJ, internasjonale juniorklasser: Lisa Ulven/ Carlie 3, og sannsynligvis også i CSI2* andre helger, og med flere hester.

I CSIJ, Theodor Wendelborg/ Veavanta-C

I CSI2*: Kathinka Winter Hjelt/ Bordeaux du Sud
Foto: Sille Kasin

I CSI2*: Fanny Hjemdal Wallace/ Sweetheart
Foto: Tom Rune Lian

I CSI2*: Cathrine Jerring/ Bellano van Bosbbek/ Rising Sun/ That's Why. Her med førstnevnte under DST i fjor.
Foto: Alice Bjerke

I CSI2*: Cornelia Kasin/ Lacosta/ Simply Cruise. Her med Lacosta under fjorårets DST.

I CSI2*: Emily Storm Muniz/ Pedro
Foto: Tom Rune Lian

I CSI2': Siril Sønsteby/ Chivu/ Lyx Hastak/ Wild Thing. Her med Wild Thing under DST 2014.
Foto: Alice Bjerke

I CSI2*: Per Ulven/ Urlanmore Aldi/ Didi de Goedereede. Her med sistnevnte under årets MET.
Foto: Privat

I CSI2*: Mille Bjerke med flere hester. Her med Crisanta under Sunshine Tour.
Foto: Privat

I CSI2*: Marie Valdar Longem med flere hester. Her med Algorhythem under fjorårets DST.
Foto: Alice Bjerke

Og aller siste bærumsnavn på listene under Drammen Spring Tour, som vanlig under samtlige tre helger.... stevnelege og medlem i FEIs Medical Committee, Franz Kasin - som nok får sett aller mest riding av samtlige!