Vårspreke firbente i ruskevær

Postet av Bærum Rideklubb den 13. Apr 2015

Våre ryttere lot seg ikke trosse av iskaldt vær. Det ble seier, fine sprangpremier og gode runder i Søgne denne helgen.

Katharina og Sultana er endelig tilbake i ringen. Lørdag slo de til med seier i LA. Foto: Mona Wendelborg

Kristiansand og Søgne Rideklubb stod som arrangør for landsstevne for ponni og hest denne helgen. En iskald og våt landsdel møtte bærumsdeltakerne på tur, men hva gjorde vel det, når fine runder ble ridd, oppmuntrende premier ble høstet, og nyttig stevneerfaring kom alle til del?

På Åros Ridesenter inviterte åpenbart Anders Hafskjold til til dels krevende baner, for her var mange feil og en hel del eliminasjoner, og spesielt blant ponniene. Å ri utendørs første stevne for sesongen er alltid en krevende oppgave, og mange glemmer nok i tillegg at de tekniske oppgavene på et landsstevne nok er noe høyere enn på distriksstevnenivå.

Våre bærumsryttere hadde imidlertid en flott stevnehelg. Fredag suste blant andre Lisa Holmsen/ Noerkaers Hiawatha inn til femteplass i MB for ponni kategori 1, mens Theodor/ Veavanta-C endte som første uplasserte med 4 feil i andre fase i 1,10 m og ble plassert som nummer 8 i 1,20 m.

Stor glede i familien Nalbant i helgen: Nora, Herbies Double Trouble og pappa Nadir. Foto: Mona Wendelborg

Både Pernille og Katharina kan se tilbake på en vellykket stevnehelg. Foto: Mona Wendelborg

Lørdag gikk blant andre
Katharina Wendelborg/ Sultana til topps blant enerekvipasjene i LA, mens Pernille Wilskow Tingstad/ Hammers Hero sikret fjerdeplassen. Lisa/ Noerkaers Hiawatha red deretter inn til fjerdeplass i årets første kvalifiseringsrunde i Hello Cup for ponni kategori 1.

En godt påkledd Lisa tar imot velfortjent gratulasjon for flott fjerdeplass i kvalifiseringen til Hello Cup 2015. Foto: Mona Wendelborg

Lea og Nieuwmoeds Tiamo hadde all grunn til å være fornøyd etter søndagens LA. Foto: Mona Wendelborg

Søndag leverte blant andre Lea Stefine Tryggvason/ Nieuwmoeds Tiamo en god runde i LA, mens Nora Nalbant/ Herbies Double Trouble fikk en flott start på cupsesongen gjennom andreplass i Agria Dyreforsikrings Ponni Kategori 2 Cup. Theodor/ Veavanta-C viste avslutningsvis på ny at de er i rute - gjennom ellevteplass i 1,20 m.

Theodor og Veavanta-C leverte fine runder i Søgne denne helgen, og viste at vårformen er på vei. Foto: Mona Wendelborg