NM lag i sprang hest 2019

Postet av Bærum Rideklubb den 28. Jun 2019

Tekst: Sille Kasin

Illustrasjonsbilde: Helene Gjerde Aamdal

NM lag i sprang hest går som vanlig samtidig med finalene i Norgesserien, og denne gangen er det Arendal og Grimstad Rideklubb som inviterer til medaljejakt i perioden 17. - 21. juli. Oppvarming 1,25 m går på onsdag, mens selve mesterskapet går over to innledende avdelinger med bedømming 238.2.1 over to dager, etterfulgt av finale for årets åtte beste lag den tredje dagen - over to like omganger med bedømming 261.3.2. I finalen stiller alle lag på null feilpoeng.

Klubben kan stille med inntil to lag. Om vi sender ett, dekker vi i Bærum Rideklubb meetingavgiften for laget, mens vi deler støtten, dersom vi er så heldige å kunne sende to. I tillegg deler vi selvsagt også ut klubbsjabraker, så vi virkelig synes i landskapet.

Hvert lag består av tre eller fire ekvipasjer - med tre tellende ryttere alle dager. De to første rytterne rir 1,25 m i de to innledende avdelingene fordelt på to dager, mens den siste/ de to siste rir 1,30 m. Finalen tredje dag går også i samme høyde, men altså over to like omganger.

Laguttaket vil bli foretatt av grenutvalget i sprang i Bærum Rideklubb i samarbeid med aktuelle trenere. Vi minner om at du forplikter deg til å stille, dersom du melder interesse og blir tatt ut til å ri. Alle som melder interesse, vil få skriftlig beskjed om utfall av laguttaket, og vi legger også ut informasjon på hjemmesiden vår, samt her på facebooksiden vår. Klubben sender deretter påmelding, og oppnevner lagleder.

Høres dette ut til å kunne være noe for DEG? Ta i så fall kontakt med leder i sprangutvalget på mail baerum.rideklubb@gmail.com med kopi til sille.kasin@gmail.com SNAREST og SENEST INNEN FREDAG 5. JULI KL. 18:00, og meld interesse for å ri.

Lite annet kan måle seg med gleden av å ri på lag og få muligheten til å representere klubben ved et norgesmesterskap - og til og med kanskje være med å hive seg på i årets medaljekamp!

Statutt NM lag sprang:

Stevneinvitasjon for bedre overblikk: