Finfin bærumshelg både på sprang- og dressurbanen

Postet av Bærum Rideklubb den 18. Feb 2019

Lisa Holmsen og Billy Samaritan suste inn til seier i 1,35 m i Grenland på søndag. Nå venter Norwegian Horse Festival ved Varemessen på Lillestrøm på duoen neste helg. Arkivfoto: Privat

Tekst: Sille Kasin

En rekke av klubbens sprangryttere kan se tilbake på stevnebesøket i regi av Arendal og Grimstad Rideklubb med glede. Mange fine runder ble gjennomført, flere bærumspremier ble plukket, og Lisa Holmsen, hun klinket til med karrierens første feilfrie runde i 1,35 m med Billy Samaritan denne søndagen. – Og innsatsen der, den endte i seier!

Lisa Holmsen/ Billy Samaritan hadde denne gangen hyggelig selskap av hesteekvipasjene Nicoline Thrane-Steen Røkke/ Borat, Maria Wergeland/ Thor Hero og Siril Sønsteby/ Last Thought og Giga Star de Tiji i Fevik, og på ponnisiden bidro også Linea Westby Lien/ Sligo Furistos Flight og Mathilde Fürstenau Notto/ Genepy B til bærumsglede gjennom hele stevnehelgen.

Dressurrytter Therese Bjerkan la på sin side veien til Grenland Ryttersportsklubb for sesongdebut med Dejá-Vú på søndag. Duoen red inn til 66,176 prosentpoeng i MB, der det var åtte ekvipasjer til start. De to går ellers en super spennende sesong i møte, tatt i betraktning at de nå er tatt inn som ekvipasje på juniorlandslaget i dressur 2019.