Grand Prix-seier til Lisa Ulven

Postet av Bærum Rideklubb den 28. Mai 2017

Lisa og Didi de Goedereede feide meritterte konkurrenter av banen og vant Epona Grand Prix. Foto: Privat

Fredag havnet Cathrine Jerring/ Kredo Grande like utenfor premielisten i 1,20 m med to feil i andre fase, mens Katharina Wendelborg/ San Serai endte noen plasser lenger ned med åtte feil i den første. I 1,30 m klinket Lisa Ulven til med nullrunder både Mid Summer Nights Dream og Zydoctro VD Kapel og hoppet inn til plasseringer med begge, mens Theodor Wendelborg/ Liebeskind N ble protokollført med fire feil. Fire feil ble det også på Lisa / Didi van de Goedereede i hovedklassen for dagen, Sprangsorten Venners Cup 1,40 m, der det kjempes om kvalifiserende poeng til Kingsland Oslo Horse Show. Age Dagfinn Eide Askeland/ Come On Done Z trakk lengste strået.

Lørdag leverte Theodor en firefeilsrunde i 1,20 m med Chivas Regal, mens det ble åtte på lillesøster Katharina og San Serai. I 1,30 m sikret deretter Cathrine/ Kredo Grande en fin fjerdeplass, og blant de feilfrie i klassen endte også Theodor/ Chivas Regal. Cathrine/ Bellano van de Bosbeek og Katharina/ San Serai endte på sin side også uplassert. Deretter var det tid for den andre av helgens hovedklasser, Hestesportcup for juniorer og unge ryttere 1,35 m/ 1,40 m, der Theodor/ Liebeskind N stilte som klubbens representant. Arendal og Grimstad Rideklubbs Mikkel Flam/ RR Lord of Rings gikk helt til topps. Dagen ble avsluttet med 1,45 m, og her sikret Lisa/ Didi de Goedereede en fin tredjeplass.

Søndag avsluttet Cathrine/ Kredo Grande og Katharina/ San Serai sørlandsoppholdet med deltakelse i 1,30 m, og deretter var det duket for helgens hovedklasse, Epona Grand Prix 1,50 m, og helgens siste bærumsstart. Ti ekviasjer var å finne i startfeltet, og blant disse –vår egen Lisa / Didi de Goedereede i tillegg til flere øvrige sterke navn. Lisa red ut som sjettemann, og dermed skulle helgens hovedklasse vise seg å være avgjort, for vår talentfulle bærumsrytter og super fine Didi var nemlig eneste feilfrie.