Seiere, plasseringer og sterke resultater i inn- og utland for Bærum Rideklubbs sprangryttere

Postet av Bærum Rideklubb den 27. Jun 2016

Blant de mange ponniekvipasjene til start ved Arendal og Grimstad Rideklubbs sommerstevne denne helgen, var flere bærumsekvipasjer som sparket godt fra seg. Stevnesesongen så langt har også gitt andre flotte bærumsresultater, både i inn- og utland.

Mange av våre glade bærumsryttere på rekke og rad ved helgens Sommerstevne i regi av Arendal og Grimstad Rideklubb. Foto: Privat

Populært sommerstevne for ponnier

Fordelt på helgens tre stevnedager kunne arrangøren se tett opptil 500 starter vel av gårde, og blant disse var en rekke representanter fra Bærum Rideklubb. Flere av ponniekvipasjene la naturlig nok veien til Sørlandet denne St.Hans-helgen for å ri de populære cupene for ponni kategori 1 og 2 som er kvalifiserende til selveste Kingsland Oslo Horse Show på Telenor Arena i oktober, samt Kingsland Cup for ponni kategori 3 som er kvalifiserende til finale under NM. Det var imidlertid også mange som kun valgte å starte de åpne klassene.

Fredag med fine runder i åpneklasser

Allerede på fredag klinket Frida Camille Aa/ Bøgelys Rico til med en flott nullrunde og 69,00 stilpoeng i LB ponni kategori 1, mens Mina Benedicte Brinchmann/ Langklopps Zepplin fikk 4 feil og 68,00 i stil. Sistnevnte red deretter en ny, god firefeilsrunde i LA og endte som første uplasserte blant de 30 tellende ekvipasjene. Nicoline Thrane-Steen/ Casper Damgård hoppet deretter feilfritt i MB for ponni kategori 2, og endte også akkurat utenfor premielisten. Lisa Holmsen rundet så av første stevnedag med null feil i MB på begge sine enerponnier, Noerkaers Hiawatha og Smokin Dan, og fikk selskap av Nora Nalbant/ Super Bad.

Lørdag med tre bærumsseiere

Lørdag sikret Mina Benedicte Brinchmann/ Langklopps Zepplin seg helgens første bærumsseier i LB ponni kategori 1, der 16 ekvipasjer stilte til start. Maria Wergeland Andersen/ Supreme Magic stod deretter for en ny bærumspremie i LA ponni kategori 1 gjennom en flott andreplass med 74,50, kun ett lite stilpoeng etter vinneren, mens Mina Benedicte Brinchmann/ Langklopps Zepplin ble protokollført med 8 feil og 69,5 i stil. Nicoline Thrane-Steen Røkke/ Casper Damgård fulgte deretter opp med en fin kvalifiseringsrunde til søndagens finale i MB kat 2 Agria Dyreforsikring Cup og tredjeplass gjennom feilfri hopping og med gode 75,00 i stil, og godt gikk det også for Julie Linnaae/ Darraghs Day og Nora Nalbant/ Herbies Double Trouble med henholdsvis null feil/ 73,00 stilpoeng og 4 feil/ 73,75 i stil.

Lisa Holmsen/ Smokin Dan viste avslutningsvis super cupform gjennom seier i kvalifiseringen til søndagens finale i MB kat 1 Hello Cup, og Lisa var ikke snauere enn at hun også kapret tredje i klassen med Noerkaers Hiawatha. Et stykke lenger ned på listen endte Nora Nalbant/ Super Bad og Pernille Wilskow Tingstad/ Hammers Hero.

Julie Linnaae/ Darraghs Day sørget deretter for mer jubel i bærumsleiren gjennom seier i MA kat. 2, og fikk følge av lagvenninne Nicoline Thrane Steen/ Casper Damgård etter at de også klinket til med en firefeilsrunde og en flott andreplass.

Søndag med sterke cupplasseringer og viktige poeng

Søndag var det så tid for flere åpne klasser og finaler i helgens cuprunder. I LB ponni kategori 1 viste Mina Benedicte Brinchmann/ Langklopps Zepplin fortsatt stabil stevneform gjennom 4 feil i andre fase, mens Nicoline Thrane Steen/ Casper Damgård sikret tredjeplass i finalerunden i MB kat 2 Agria Dyreforsikring Cup og gode poeng på veien mot KOHS. Julie Linnaaee/ Darraghs Day viste også flott finaleform gjennom en dobbel nullrunde. I finalen i helgens MB kat 1 Hello Cup viste deretter Lisa Holmsen at også hun har tenkt å legge veien mot Telenor Arena i oktober. Med Noerkaers Hiawatha ble det en flott andreplass, mens hun kapret fjerde med Smokin Dan. Nora Nalbant/ Super Bad endte med 5 feil i første fase. Maria Wergeland Andersen/ Supreme Magic rundet deretter av det hele gjennom 4 feil i LA.

Flotte spangresultater og mye spennende bærumslesing

Både gjennom hele mai og første del av juni har for øvrig mange bærumsekvipasjer markert seg flott på sprangstevner rundt om. Flere av våre sprangryttere hentet som vi husker premier og leverte flotte runder internasjonalt på hjemmebane under Drammen Spring Tour, og vi har også kunnet glede oss over sterke resultater ute i Europa gjennom blant andre Cathrine Jerring, Lisa Ulven, Margrethe Vist Hartmann, Marie Longem, Mille Marie Bjerke og Siril Sønsteby.

Også på nasjonalt nivå kan mange bærumsekvipasjer se tilbake på flotte stevnehelger med sterke resultater, fine runder og høsting av mye god erfaring.

Massevis av hyggelig bærumslesning ligger blant annet på http://online.equipe.com/, http://jbkhorseshows.dk/DK/Odense%20Horse%20Festiv..., http://results.scgvisual.com/2016/wierden2/, http://reitturniere-live.de/2016/hagen-atw_1/, http://eventcontent.hippoonline.de/1173/1173zeitpl... og www.horsepro.no.