Sammenlagtseier i Glava Cup for Theodor

Postet av Bærum Rideklubb den 4. Nov 2015

Etter både sammenlagtseier i tradisjonsrike Glava Cup, to klasseseiere og flere fine sprangplasseringer og runder kunne de tre rytterne som utgjør Team Hoel, så absolutt si seg fornøyde med stevnehelg på naboeiendommen.

Theodor og Veavanta-C vant sammenlagtseieren i Glava Cup, mens Cornelia og Erina kun startet og vant finalerunden. Foto: Mona Wendelborg

For om lag to uker siden ønsket Askim Rideklubb velkommen til distriktstevne i sprang med innlagt Glava Cup for hest 1,20 m. En stolt arrangør bød på fine forhold i den flotte, nye hallen, der Hallvard Bakke Johnsen var banebygger, og der Marit Berglie var primus motor gjennom hele helgen.

Katharina Wendelborg åpnet godt på lørdag, og red både ponni og hest. Med Sultana ble det blant annet en flott femteplass i 1,00 m, mens det ble en liten tidsfeil bak tøylene på Basti i 1,10 m. Nytt for Katharina og ansvarlig person, siden Katharina fortsatt er under 18 år, var ellers å bli valgt ut til dopingkontroll. Antidoping Norge kom overraskende på besøk til Askim, og kunne fortelle at de jevnlig kommer til å teste ekvipasjer også på D-stevnenivå gjennom hele sesongen videre.

Theodor Wendelborg stilte på sin side til start med begge sine hester, Veavanta-VC og Chivas Regal. Med førstnevnte vant han 1,10 m på lørdag, og la dermed grunnlaget for helgens store triumf – sammenlagtseier i Glava Cup, som har gått over tre helger og som uten avbrekk har vært arrangert de seneste 40 årene. Ekstra morsomt var det at Theodor etterpå ble intervjuet av lokalavisen, og at han da kunne fortelle at jo, han rir for Bærum Rideklubb, men at han ellers vant en lokal seier.

Cornelia Emilie Kasin hadde med seg tre unghester som skulle ut og lære, de to fireåringene Mai Favorit og Bring It On, og seksåringen Erina. Resultatmessig gikk det best med sistnevnte, som vant 1,10 m på søndag, og som også debuterte feilfritt i 1,20 m.

Les mer på hestesport.no: