Flott dressurhelg en femtiåring verdig

Postet av Bærum Rideklubb den 6. Jun 2019

Tekst: Sille Kasin

Hele ni klassevinnere og øvrige ekvipasjer bidro til å gjøre andre del av jubileumsfeiringen av oss selv til en riktig festdag. Her er topp tre i rideskoleklassen, Karoline Walderhaug/ Wintertraum, Elise Hyldmo Jebsen/ Real Storm og Adriana Elise Augdahl/ Smashing Allegro. Foto: Laila Augdahl

Forrige helg var hele 73 dressurekvipasjer i sving parallelt på to baner gjennom store deler av søndagen på Østern Brug. Som ledd i jubileumsmarkeringen vår inviterte vi til to jubileumsklasser innledningsvis, først LC:2 for ponni og deretter LC:3 for hest. I tillegg stod en rekke øvrige klasser fra og med LB:2 og opp til og med MB:4. For oss som arrangør var det også spesielt hyggelig å kunne ønske ti ekvipasjer fra Østern Brug Rideskole velkommen til start i en lukket klubbklasse, LC:2.

I ponniklassen Bærum Rideklubb 50 år gikk vinnerdekken, ekstra raus jubileumsgavepremie og rosetter i anledning dagen og jubileet til lommedalsekvipasjen Celine Granli/ Roselyns Goldstar etter gode 71,538 prosentpoeng, mens Thia Elise Nielsen/ Mohito fra Skedsmo Rideklubb oppnådde nesten like gode 71,038 prosentpoeng og andreplass. Tredjeplasserte i klassen ble Bærum Rideklubbs egen Anna Cornelia Fjeldstad/ Lissaneeney Silve Princess med 67,692 prosentpoeng. Ni ekvipasjer stilte til start.

Seier i hesteekvipasjenes jubileumsklasse der det var hele 16 ekvipasjer til start, gikk til Nedre Romerike Rideklubbs Lise Mordal/ Shania V med gode 75,2 prosentpoeng. En god nummer to ble Trine Nielsen/ Kenji fra Skedsmo Rideklubb meden score på 70,8 prosentpoeng, etterfulgt av Bærum Rideklubbs Anna Ritari/ Eberlina som tredje med 66,8 prosentpoeng og Eline Svendsen Nordli/ Hoelgaard’s Diesel fra Nes Rideklubb med 65,5 prosentpoeng.

Som arrangør er vi både stolte og glade over klubben vår som i sin tid ble i 1968 av en gjeng entusiaster med Nordhaug Ridesenter på Griniveien som base. Blant disse ildsjelene var blant andre sprangikon Eddie Bull som ved siden av sitt engasjement i klubben, også spilte en betydelig rolle gjennom dels sitt eget virke som utøver i internasjonal toppsport (Aftenposten omtalte ham blant annet i sin tid på følgende måte: Eddie Bulle er nu en av verdens beste ryttere.), og dels gjennom en lang rekke verv og funksjoner i Norges Rytterforbund. Ekstra hyggelig er det også å vite at vi i Bærum Rideklubb òg har hatt en rekke dressurryttere som virkelig har satt sine spor opp gjennom årene – og at våre dressurryttere av i dag også fortsetter å ri inn til fine prosenter og representere Bærum Rideklubb videre.

Merk at hyggelig dekning av jubileumsstevnet vårt i både sprang og dressur vil bli omtalt i egen artikkel med bilder på NRYFs offisielle nettside, www.hestesport.no!