Innspurt for Promotion Cup

Postet av Sille Merete Kasin den 28. Okt 2022

Den første langhelgen i desember åpner dørene for Norwegian Horse Festival på NOVA Spektrum, Lillestrøm, og populære Promotion Cup med forhåndssalg av billetter til NHF nærmer seg nå slutten. Og hvem vet – kanskje vi i Bærum Rideklubb klarer å forhåndsselge nok billetter nå i salgsinnspurten frem til 1. november, slik at én eller flere av våre yngste sprangryttere får en unik opplevelse i POny Jumping Cup under NHF?

Den årlige Promotion Cup-konkurransen går ut på å promotere og selge billetter til NHF 2022 og er åpen for alle rideklubber i Norge. Konkurransen blir målt i antall forhåndssolgte billetter til NHF fra hver enkelt rideklubb, og har pågått siden billettsalget formelt ble åpnet. Merk at alle av våre klubbmedlemmer som forhåndskjøper billett til NHF via www.hestefrelst.no/ www.tikkio.no, selv er ansvarlig for at Bærum Rideklubb blir registrert når billettene bestilles. Kun betalte billetter teller for øvrig med i konkurransen, og pakketilbud og gruppebilletter teller ikke med i Promotion Cup.

Klubbene får poeng etter hvor mange fra klubben som forhåndskjøper billett, og slik det nå ser ut, har Bærum Rideklubbs forhåndsbestilt og -betalt så pass mange billetter at vi kanskje får anledning til å sende én eller eventuelt to ponniekvipasjer til Jumping Pony Cup. Men – for at dette eventuelt skal kunne la seg realisere, bør vi nok stå på og selge flere billetter, for det er nå i selve innspurten at klubbene rundt om i hele Norge hiver seg på. - For det er stor stas å kunne ri under Norwegian Horse Festival som vireklig er ett av stevnekalenderens virkelige høysdepunkter – med en arena på hele 36.000 m2!

Oversikt over forhåndssolgte billetter ligger ute på NHFs hjemmeside hestesfrelst.no, og ble sist oppdatert for få dager siden, og oppdateres ukentlig. Bærum Rideklubb lå da på en foreløpig 12. plass. For å kunne sende en bærumsekvipasje til start i Nova Spektrum, må vi være blant de 20 beste klubbene når det hel avgjøres den 1. november. Dersom klubben ender blant topp ti, kan vi sende to.

Dersom vi skulle være så heldige å komme med, vil klasse 13 LA ponni under D-stevnet i sprang i regi av Moss Ridekubb den 6. november være uttakslasse til NHF Jumping Pony Cup 2022 for Bærum Rideklubbs medlemmer. Påmeldng gjøres via nryfstevne.no som vanlig. Vi kjører amerikansk uttak – der den beste ekvipasjen vinner, eller eventuelt de to beste vinner. Merk at runden må være gjennomført for å være kvalifiserende.

Og som NHFs Eirik Berentsen selv sier – Følg med på hestefrelst.no underveis og se hvor mange poeng din klubb får! Vi kan alle bidra til et vellykket stevne med fulle tribuner.

Ta gjerne kontakt med leder av sprangutvalget i Bærum Rideklubb, Sille Kasin, dersom du har spørsmål. Du når henne på mail sille.kasin@gmail.com/ baerum.rideklubb@gmail.com, eller på telefon 48176269.

Les mer om Norwegian Horse Festival 2022:

Statutt for Promotion Cup finner du her: