Fullt bærumslag til NM ponni

Postet av Sille Merete Kasin den 25. Aug 2023

Denne helgen står Grenland Ryttersportsklubb som vertskap for årets norgesmesterskap i sprang for klubblag på ponni. Helt inntil det siste har det vært spennende om vi i Bærum Rideklubb for første gang på lenge i det hele tatt kunne sende et lag, og også om vi kunne kvalifisere et fullt lag med fire ekvipasjer til start. Og slik vet vi nå at det blir!

Vi har nemlig nå gleden av å krysse fingrene for et fullt bærumslag lykke på Vallermyrene - først under den obligatoriske vetsjekken av de firbente NM-utøverne på fredag, og deretter under selve mesterskapet som går over to dager, på lørdag og søndag.

Våre fire bærumsekvipasjer er som følger og rir i denne rekkefølgen, to med hinderhøyde LA: og to med hinderhøyde LA+5:

• Sanna Haugsjå Grønvold/ Tai Ray (P1)
  • Solveig Tønnesen-Stangeland / Move on Lady Primrose (P1)
  • Madel Kirkevoll/ Herbies Double Trouble (P2)
  • Mia Oladatter Mangschou/ Langklopps Zepplin (P1)

For de unge mesterskapsdeltakerne våre er det utvilsomt en stor fordel å være fire på laget, da kun tre ekvipasjer er tellende i hver runde. Med kun fem ponnilag  til start ved årets NM, vil samtlige lag få ri både runden 1. avdeling på lørdag, den første runden i  2. avdeling på søndag og også selve finalerunden der årets medaljekamp vil bli avgjort - så frem laget står med tellende resultat.

Ved ett eller flere lag med samme feilpoeng på en medaljeplass, vil fordelingen av de edle metallene bli avgjort gjennom omhopping mot klokken. Årets medaljer eller rangeringen ellers vil bli fordelt utfra minst antall feilpoeng og beste sammenlagttid i finalerunden i 2. avdeling.

Vi oppfordrer alle bærumsmedlemmer til å følge med på online.equipe.no og heie frem laget vårt fra sidelinjen, og ønsker alle fire ekvipasjer på laget vårt lykke til ved årets mesterskap!

På Bærum Rideklubbs ponnilag under NM for klubblag i sprang 2023 stiller Sanna Haugsjå Grønvold/ Tai Ray, Solveig Tønnesen-Stangeland / Move on Lady Primrose, Madel Kirkevoll/ Herbies Double Trouble og Mia Oladatter Mangschou/ Langklopps Zepplin. (Foto:  @equinesportphoto @equipephoto_ @hgaaphotography)