Spennende sesong i vente

Postet av Sille Merete Kasin den 22. Jan 2022

Det er alltid like spennende å følge bærumsrytterne våre til start, både i dressur og sprang og både ute og her hjemme fra sidelinjen, men selvsagt ekstra spennende å se mange av disse til start på hjemmebane på Østern Brug og på selveste Telenor Arena!

Her er de foreløpige datoene i 2022  i regi av Bærum Rideklubb som dere bør merke dere. Vi setter også pris på om dere som kan tenke dere å hjelpe til, allerede nå krysser av i kalenderen. For husk, det er den gode hjelpen fra dere medlemmer som gjør det mulig for oss å arrangere egne stevner!

Foreløpig terminliste, Bærum Rideklubb:

23. - 24. april: D-stevne i sprang, sannsynligvis med innlagt Ladies Cup

7. - 8. mai: D-stevne i dressur til inntekt for Barnekreftforeningen

19 - 20. august D-stevne i sprang, sannsynligvis med innlagt Equishop Tour

10. - 11. september: KM 2022 i dressur

17. - 18. september: D-stevne i  sprang

06. - 09. oktober: L-stevne Hest og Ponni sprang (Telenor Arena)

13. - 16. oktober: CSI-Am, CSI2*, CSI5* sprang (Kingsland Oslo Horse Show, Telenor Arena)

I tillegg hadde vi håpet å kunne arrangere D-stevne i sprang med innlagt kvalifisering til finalen i Rainbow Cup den 11. - 12. juni, men venter foreløpig på eventuell godkjenning fra kretsen (OARK) på dette. For det er klart at vi håper at Rainbow Cup er kommet for å bli!

Foreløpige terminlister 2022 - nasjonale og internasjonale stevner:

NRYF stevnekalender:

Internasjonal stevne- og mesterskapskalender:

Merk dere spesielt datoer for Norgesserien i sprang, samt datoene for NM og KM lag, både i dressur og sprang, da vi etter hvert håper å kunne sende lag også i 2022!

Merk også at den internasjonale stevnesesongen i Norge innledes med dressur på Epona den 27. april - 1. mai, og at  Eirik Berentsen håper å kunne ønske velkommen til Drammen Spring Tour 2022 i tidsrommene 29. april - 1. mai, 5. - 8. mai og 12. - 15. mai, og at Norway Grand Prix-stevnet CSIO3' og CSI1* er lagt til 9. - 16. mai.. Deretter inviteres det forhåpentligvis igjen til internasjonalt sprangstevne i Drammen den første langhelgen i september,  01. - 04., med CSI1*, CSICh-A, CSIP og CSIU25YJ-A, og også til Norwegian Horse Festival på Lillestrøm  den første helgen i desember.