Snart tid for sprangstevne

Postet av Sille Merete Kasin den 8. Aug 2020

Tekst: Sille Kasin

Helgen den 28. - 30. august arrangerer vi i Bærum Rideklubb det første av sesongens to første distriktstevner i sprang på Østern Brug, og vi håper selvsagt å se så mange bærumsekvipasjer som mulig til start! I tillegg minner vi om at ingen stevner kan arrangeres uten gode hjelpere på plass!

Som vanlig blir det klasser for ponni og hest, og rideskolens ekvipasjer fra Østern Brug er selvsagt også velkommen til start. Ekstra spennende denne gangen er det at NRYF har gitt oss i Bærum Rideklubb ansvaret for å arrangere kvalifiseringsrunder i Top Spec Cup for ponni kat. 3 på lørdag og søndag, og Top Spec Cup for ponni kat. 2 og kat. 1 på søndag. Og selvsagt er det stor stas at vi nok en gang kan invitere til Bærum Rideklubbs tradisjonelle Ladies Cup 1,20 m - med kvalifisering på og sper spennende finale på søndag. Av bildet nedenfor ser du helt klart hvor stor stas fjorårsvinner Maria Wergeland Andersen og trener Morten Aasen syntes seieren i Ladies Cup 2019 var, og fine Thor's Hero ser også ut til å stortrives!

Arkivbilde: Sille Kasin

I og med at strenge smittevernregler råder for tiden, vil det måtte være begrensninger på antall startende, og dessverre må stevnet vårt  derfor også gå uten ordinært publikum tilstede. Alle ryttere til start kan derfor kun ha med seg én ledsager. Husk på å sende navn på ledsager på mail til baerum.rideklubb@gmail.com i god tid før stevnet begynner.

Påmeldingsfristen er satt til 22. august klokken 00:00, og stevneinvitasjonen med online påmelding finner du her:

I selve stevneinvitasjonen kan du blant annet lese mer om smittevernhensynet vi må ta. Mer om dette vil du også finne i ryttermeldingen etter hvert.

Mer informasjon om stevnet vil komme på klubbens facebookside etter hvert som det nå nærmer seg stevnestart. Vi minner imidlertid allerede nå om at det vil være obligtorisk banebygging for alle klubbmedlemmer som skal starte, fredag den 27. august klokken 18:00. Husk også at alle mindreårige ryttere skal stille med foresatt eller ansvarlig person.

Velkommen til spennende spranghelg på Østern Brug! Vi gleder oss allerede!