Flotte bærumsprestasjoner på Kongsvinger

Postet av Bærum Rideklubb den 1. Sep 2015

Da Kongsvinger og Omegn Rideklubb arrangerte distrikts- og landsstevne i sprang, tok bærumsrytterne våre til start virkelig for seg av premiefatet.

Fanny og Calido Boy suste feilfritt inn til premiering i 1,30 m i debuten på Kongsvinger. Foto: Peter Wallace

Allerede første stevnedag, fredag, klinket Lisa Holmsen/ Noerkaers Hiawatha til med seier i MB. Deretter endte Fanny Hjemdal Wallace/ Calido Boy som første uplasserte i 1,20 m med 4 feil i andre fase, og med Sweetheart ble det også en flott firefeilsrunde.

Lørdag var det tid for ett av helgens høydepunkter for de mange startende, nemlig 1,20 m Felleskjøpet Cup, der de 30 beste ekvipasjene sammenlagt inviteres til finale under selveste Kingsland Oslo Horse Show på Telenor Arena i oktober. Gjennom årets kvalifiseringsrunder har Fanny vist stabilt god form og sikret til dels svært gode resultater og viktige cuppoeng. Denne helgen ble det en ny premie i toppen – som andre med Sweetheart, mens det ble 4 feil i første fase med Calido Boy. Karin Bjorheim/ Chanel deltok også i helgens cupklasse, og endte også med 4 feil i første fase.

For Fanny kom helgens høydepunkt nok likevel deretter i 1,30 m med Calido Boy. De to gikk nemlig ikke bare dobbel null i karrierens første 1,30 m, men toppet også listen.

Lørdag var det også tid for kvalifisering til søndagens finale i Hello Cup, MB for ponni kategori 1. Lisa/ Noerkaers Hiawatha ble nummer 4 etter å ha hoppet feilfritt, og ha oppnådd 78,00 stilpoeng. I selve finalen, som gikk i MB + 5 gjennomførte de to en feilfri grunnomgang.