Topp bærumsresultater i Drøbak

Postet av Bærum Rideklubb den 10. Jun 2015

Flere bærumsryttere gjestet Drøbak Rideklubb i helgen, og mange kunne reise hjem både med seiere, plasseringer og fine runder.

Drøbak Rideklubb inviterte til distriktsstevne i sprang for ponni og hest, og ønsket tett opp til 150 starter velkommen inn i ringen. Allerede på lørdag gjestet flere bærumsryttere premieutdelinger, og fremgangene fortsatte også på søndag.

Julie og Darragh's Day ble mestvinnende bærumsekvipasje i Drøbak i helgen. Foto: Privat

Frida og Bøgelys Rico leverte flotte nullrunder med fine stilpoeng på lørdag. Foto: Tom Rune Lian

Først ut av våre ekvipasjer på lørdag var Frida Camille Aa/ Bøgelys Rico som gjennomførte en flott Clear Round i LC, og som også havnet høyt opp på listen med 65,00 stilpoeng og feilfri hopping i klasse LB. Lenger ned på samme resultatliste, der alle tre kategorier var sammenslått, havnet Anna Ritari/ Zinzizio, mens Julie Linaae/ Darragh's Day og Nicoline Thrane-Steen Røkke/ Casper Damgård suste inn til seier og tredjeplass med henholdsvis 71,00 og 67,50 stilpoeng.

Julia og Krondalens Chateau var kun til start på søndag i Drøbak.
Her er de hjemme på Østern Brug i fjor. Foto: Sille Kasin

Deretter slo Julie/ Darragh's Day til med sin andre sseier, denne gangen i klasse LA. Nicoline/ Casper Damgård red også 1. fase feilfritt, mens Anna/ Zinzizio fikk 4 feil.

Søndag gikk igjen Julie/ Darragh's Day helt til topps, denne gangen i LB for ponni kat. 2 med 70,00 stilpoeng, og de var ikke snauere enn at de også kapret andreplassen i LA.

Anna/ Zinzizio vant deretter LB for enere gjennom feilfri hopping og 71,00 stilpoeng, og sikret dermed helgens fjerde bærumsseier. Brønmo/ Krondalens Chateau fikk 4 feil og 71,00 stilpoeng i denne klassen, og de to avsluttet også klasse LA med 4 feil. Anna/ Zinzizo satte på sin side punktum for en flott bærumshelg for våre bærumsryttere på helgetur til Drøbak gjennom feilfri hopping i klassen.

Anna og Zinzizio har ikke konkurrert lenge sammen, men har allerede høstet flere premier.
Her på Linnesvollen. Foto: Sille Kasin