Påskeferie og påskenytt

Postet av Bærum Rideklubb den 28. Mar 2015

Mange bærumsryttere går så smått inn i påsken med deltakelse på nasjonale stevner, og det er også mange som velger å spisse formen utenlands.

Drammen Rideklubb får besøk av riktig så mange bærumsryttere på distriktsstevnet sitt i sprang for ponni og hest denne palmehelgen. Det blir moro! Vi har også Heidi Opsahl Grimsen og Felix VIII til start på landsstevnet i sprang i Grenland. Sannsynligvis blir begge disse sesongens siste innendørssevner, for nå venter Drammen Spring Tour like etter påske.

På Tanum foregår det trening for satsningsgruppene i aldersbestemte grupper i dressur denne helgen. Tine Øye, som selv red aktivt for Bærum Rideklubb i mange, mange år, stiller som trener, og der vil den nåværende bærumsekvipasjen Helena Kvestad Eide og Kiss-Tartuffe også bli å finne blant unge ryttere.

En spennende palmehelg og tid videre går også Anna Ritari i møte. I morgen flytter nemlig den nye sprangponnien hennes, Zinzizo, til Østern Brug. Vi gratulerer, og ønsker lykke til! Kanskje ser vi ekvipasjen i ringen allerede under aprilstevnet vårt?

Flere bærumsryttere velger å starte utendørssesongen på kontinentet denne helgen. Hos Kevin på Stall Melby i Hirtshals, Danmark er allerede Cathrine Jerring og Siil Sønsteby i sving og leverer gode runder og plukker premier, og Katharina og Theodor Wendelborg er også meldt på henholdsvis ponni og hest. Speislet hyggelig er det vel kanskje at vi endelig har Siril og Katharina tilbake i ringen etter skader; førstnenvte selv, og sistnenvte med skadet ponni.

Skadet og ute svært lenge har også Cornelia Emilie Kasins Grand Prix-hest Lacosta vært, men over helgen skal hun igjen få prøve seg forsiktig i ringen. Med til Z-Tour i Lanaken, Belgia blir også syvåringen Simply Cruise, som for første gang skal ut i CSI3*.

Mille Marie Bjerke hviler på sin side ikke på laurbærene etter flott innsats under Sunshine Tour, men tilbringer også deler av påsken i Belgia. Hun velger seg ikke Zangersheide som stevnearena, men heller Lummen og Bonheiden, et kort stykke unna Zangersheide.

Kort sagt, påsken er på vei, men bærumsrytterne er stadig aktive.

Vi ønsker alle en riktig god påske!