Gode runder og sprangpremier på Hønefoss

Postet av Bærum Rideklubb den 16. Mar 2015

Diana og Come First startet to klasser på søndag, og kapret premier i begge. Her ved en tidligere anledning. Foto: Sille Kasin

Mange bærumsekvipasjer stilte til start under distriktsstevnet i sprang for hest og ponni med innlagt tradisjonell Vintercup i regi av Hønefoss og Ringerike Rideklubb denne gangen. Massevis av fine runder ble observert gjennom helgen, og premier på flere av rytterne våre ble det også.

Lørdag viste på ny Sandra Sunde Lian og SR Oscar the Boxer at de er i rivende utvikling - rett ut i MB tidshopping sammen med andre toerekvipasjer. Denne gangen ble resultatet 4 feil, og de to startet bare denne ene klassen.

Sandra og SR Oscar the Boxer har vist formidabel utvikling denne vinteren. Her er de to under AEG 2015. Foto: Tom Rune Lian

Emily Storm Muniz sesongdebuterte med Pedro VIII denne helgen, og var til start begge dager. Lørdag fikk de to en helt grei start i 0,90 m hest med 8 feil. Deretter kapret de to en flott åttendeplass blant 35 startende i 1,15 m, etter å ha levert en dobbel nullrunde. Søndag endte runden i 1,05 m uten premie.

Emily og Pedro kunne reise hjem til Hosle Gård med premie fra Hønefoss. Her er de to etter start i fjorårets Vintercup i Drammen. Foto: Sille Kasin

Theodor Wendelborg valgte på sin side bare stevnestart på Hønefoss lørdag, og tøylet sin godthoppende Veavanta-C rundt både i 1,15 m og 1,25 m. Etter førstnevnte runde ble ekvipasjen protokollført med 4 feil, mens det ble 8 i første fase i den andre.

Theodor og Veavanta-C er blant bærumsekvipasjer der stor fremgang er å spore. Her er de to på besøk i Drammen. Foto. Mona Wendelborg

Søndag stilte Jannie Canovill til start med begge sine hester. I 0,80 m ble det 4 feil og 69,00 stilpoeng med Awaited Walide, mens det ble to fine, nye runder Escobar i både 1,00 m og 1,10 m. Dessverre har vi ingen arkivbilder, verken av Jannie eller hestene hennes, men kan kanskje ønske oss det?

Bilder skulle vi også gjerne hatt av Mathilde Døving Andersson og hennes Comtessa WV. For duoen resulterte hønefossturen denne gangen i en flott nullrunde og 65,50 stilpoeng i 1,00 m.

Diana Mandy Chong og Come First
kunne som nevnt innledningsvis, reise hjem med to premier av to mulige. I 1,00 m ble de to nummer 12 etter feilfri hopping og med 75,00 stilpoeng, mens de kapret tredjeplassen i 1,10 m etter en lynrask dobbel nullrunde.

Heidi Opsahl Grimsen og Felix VIII kan også se tilbake på en topp helg i Hønefoss. Tredjeplass i 1,20 m og en meget hyggelig andreplass 1,30 m lover virkelig godt for sesongen videre.

Heidi og Felix hadde all grunn til å glede seg etter helgen på Hønefoss. Her ved en tidligere anledning. Foto. Alice Bjerke

Hyggelig var det også å se Nadja Kassandra Ellefsen og Toulouse B tilbake i ringen. I 1,30 m ble det 5 feil og derfor ingen premie på duoen denne gangen, men de to kommer helt sikkert sterkere tilbake og melder seg på i premiejakten utover i sesongen.

Nadja og Toulouse B startet bare avslutningsklassen på søndag i Hønefoss denne helgen. Her er de to sist vinter i Drammen. Foto: Mona Wendelborg