Planlegger du å ri første helg ved Kingsland Oslo Horse Show?

Postet av Bærum Rideklubb den 1. Okt 2019

Tekst: Sille Kasin

Nedtellingen for årets store innendørs hestefest på Telenor Arena nærmer seg, og også denne gangen åpner Bærum Rideklubbs egen Morten Aasen - showdirektør for Kingsland Oslo Horse Show gjennom mer enn 25 år - dørene , ikke bare i én , men i to uker! Men nytt av året -  nå også nasjonale klasser for hest! Dette nasjonale stevnet erstatter i sin helhet det internasjonale stevnet som nå er avlyst.

Den første uken, 10. - 13. oktober, åpnes altså nå også dørene for ryttere som er kvalifisert og ønsker å ri nasjonale hesteklasser med hinderhøyde 1,10 m og opp til og med 1,45 m. For unghester blir det egne avdelinger opp til og med 1,30 m. Merk at alle som i utgangspunktet har meldt internasjonalt, nå må melde til det nasjonale stevnet på nytt!

Utdrag fra KR I (generelt) og KRII (sprang) om kvalifisering:

Mer informasjon om første helg:

Ordinær meetingavgift for stevnet er kr 3750,-, mens avgift for unghest er kr 2200,-. Avgiften dekker oppstalling i teltstaller fra onsdag kl. 14:00, samt start i ialt tre klasser i løpet av de fire stevnedagene.

Påmeldingsfrist er satt til mandag den 7. oktober kl. 23:00.

Lenke til online påmelding på HorsePro:

Husk også å forhåndskjøpe billetter til andre helg, den 17. - 20- oktober - med åpningen av selveste verdenscupen 2019/ 2020 som det desiderte sportslige høydepunktet. Der får de norske rytterne Geir Gulliksen, Johan Gulliksen, Victoria Gulliksen, Pål Flam og Hege Tidemandsen muligheten til å møte en samlet verdenselite.

Bruk gjerne ventetiden frem mot første helg til å lese litt. Her er lenke til arrangørens nettside: