NM lag dressur - melding av interesse

Postet av Bærum Rideklubb den 19. Jul 2019

Illustrasjonsbilde: Sille Kasin

Uttak NM Lag Dressur 2019

Bærum Rideklubb inviterer klubbens dressurryttere med kvalifisering til å melde seg på, slik at vi kan stille med lag i mesterskapet. I år arrangeres Lag-NM i dressur av Borge Rideklubb, og mesterskapet finner sted 14.-15.september.

Kvalifiseringskrav for deltakelse i Lag-NM Dressur

Ekvipasjene (hest og rytter samlet) må minst ha gjennomført høyeste klassenivå de skal starte to ganger på L-stevne eller høyere, med følgende resultater:

• NM-D-Lag-P: 60 % av maksimalt oppnåelig poengsum.
  • NM-D-Lag: 62 % av maksimalt oppnåelig poengsum.

Kvalifiseringskravet må være oppfylt før mesterskapsstevnet starter. Resultater fra dommer som dømmer med dispensasjon, teller ikke. Det gis ikke dispensasjon fra kvalifiseringskravene. Se også KR I § 150.2.

Klasseoppsett

Deltakelse

Vi ber om at Bærum Rideklubbs medlemmer som ønsker å delta på lag i Lag- NM Dressur 2019 sender søknad om deltagelse til dressurbrk@gmail.com. Søknaden skal inneholde følgende:

• Fullt navn (som oppført på horsepro.no),
  • Idrettsnummer på hest og rytter,
  • Kvalifiseringer, og relevante resultater som ikke finnes på horsepro.no,
  • Ønske om hvilken klasse rytter vil starte.

Søknadsfrist: søndag 11.august kl 18:00

Merk at søker selv må ha lest og forstått reglementet.

Uttaket

Grenutvalget i dressur i Bærum Rideklubb vil foreta uttaket, som baserer seg på resultater og stabilitet.

Om enkelte i styret er i familie med søker, eller av andre grunner anses som inhabil, vil ikke vedkommende delta i uttaket. Avgjørelsen om uttaket, selv om den er basert på kriteriene nevnt over, vil alltid kunne medføre situasjoner der styret må utøve skjønn for å fatte beslutning om hvem som tas ut.

Ved å sende søknad om deltakelse til lag-NM, bekrefter man at man ønsker å delta på det laget og i det programmet man blir satt opp på.

Hvis en rytter ikke ønsker å ri på det laget/ det programmet han/ hun er satt opp i, vil denne rytteren bli tatt ut av uttaket og de andre rytterne vil bli flyttet oppover. Blir du tatt ut som reserve, må du være forberedt på å tre inn på laget på kort varsel.

Klubben vil subsidiere oppstalling, startavgift og veterinærsjekk tilsvarende for 1 lag. Hvis vi klarer å stille 2 lag, vil klubben fordele subsidieringen på begge lag, og dekke halvparten.

Vi ønsker nye og gamle ekvipasjer i klubben velkommen til søke!