Super vellykket mesterskapshelg

Postet av Bærum Rideklubb den 20. Nov 2018

Denne gangen fikk vi i Bærum Rideklubb det til som vi ville....... Å arrangere klubbmesterskapene 2018 samme helg - med sprang den ene dagen og dressur den neste! Slik får vi nemlig dobbelt så mye moro på kort tid, og samtidig tilstrekkelig med startende til å invitere til gode klasser.

Lørdag hadde vi ialt 33 ekvipasjer til start i sprang. Disse fikk dette året bryne seg på Jurjan Kuijls baner, som virkelig var ridbare, og som også skilte som de burde. I fire av klassene ble det kjempet om mesterskapstittel, vinnerdekken og pokaler, og før dette - super spennende omhopping mot klokken mellom de som lå best an etter grunnomgangene. I 0,40 m,, 0,70 m og 0,90 m var det kun vanlig klassepremiering. Stemningen var et mesterskap verdig, og innsatsen i de ulike klassene var også på topp! Dette lover godt, både for bredde og rekruttering.

Vi gratulerer følgende medaljører ved klubbmesterskapene i sprang 2018:

• Klubbmesterskap, Rideskolen 0,60 m:
    • Gull: Victoria Dale-Melleby/ Cszardaz
    • Sølv: Sara Alvestad Isla/ Wintertraum
    • Bronse: Karoline Valderhaug/ Real Storm
  • Klubbmesterskap 0,80 m hest:
    • Gull:Charlotte Gjøen Bergesen/ Noerkaers Hiawatha
    • Sølv: Laila Augdal/ Olliado
    • Bronse: Julia Ringvold/ Saffier
  • Klubbmesterskap 1,00 m hest:
    • Gull: Andrea Helk/ Horns Juvel
    • Sølv: Katharina Høvding/ Solbakkens Busofeles
    • Bronse: Linea Westbye Lien/ Fligo Furistos Flight
  • Klubbmesterskap 1,10 m hest:
    • Gull: Mathilde Fürstenau Notto/ Genepy B
    • Sølv:Nora Larsen Nalbant/ Cornetto 30
    • Bronse: Frida Camille Aa/ H.H. Oliver Twist

Søndag var det duket for dressur - med fire av i alt fem klasser med innlagte klubbmesterskap i alle. Ialt ble 38 ekvipasjer ønsket velkommen til start, og her var mye fin riding å spore.

Ekstra morsomt er det i ettertid å kunne erfare at vi i Bærum Rideklubb nå har ekvipasjer som starter både sprang og dressur, for her er flere navn som går igjen på resultatlistene begge dager! Svært hyggelig var det også å oppleve så mange flinke rideskoleekvipasjer til start, både i sprang og dressur! Dette lover godt for fremtiden.

Vi gratulerer følgende medaljører ved klubbmesterskapene i dressur 2018:

• Klubbmesterskap, Rideskolen LC:
    • Gull: Linnea Wig / Wintertraum
    • Sølv: Elisabeth Valderhaug/ Holfjords Ask
    • Bronse: Adriana Augdahl/ Smashing Allegro
  • Klubbmesterskap, Rideskolen LB:
    • Gull: Lydia Diesen/ Real Storm
    • Sølv: Karoline Valderhaug/ Real Storm
    • Bronse: Sigrid Holm Wetting/ Mai Eldar
  • Klubbmesterskap, ponni:
    • Gull:Seline Holt Silva/ Elmholts Uventa
    • Sølv: Victoria Dale-Melleby/ Cszardaz
    • Bronse: Frida Camille Aa/ H.H. Oliver Twist
  • Klubbmesterskap, senior:
    • Gull: Camilla Frydendahl Sørensen/ Rosalina
    • Sølv: Inga Eide Borchgrevink/ Theoderich 7
    • Bronse: Lisa Aurora Hauff/ Unigårds Dalegaardligger

Resultatlister ligger som vanlig ute på https://online.equipe.com/ under "Club". Artikkelen vil bli oppdatert med bilder.

Gratulerer på ny til alle medaljører, og også til samtlige premierte i samtlige klasser begge dager, både i sprang og dressur! Stor takk også til alle frivillige! Dere gjør det mulig for oss i Bærum Rideklubb å fortsatt arrangere stevner, og å komme sammen for å spre hesteglede!