Invitasjon til "Rytter i balanse"

Postet av Bærum Rideklubb den 8. Feb 2018

Vi har mottatt invitasjonen nedenfor om et super spennende kurs for ryttere på alle nivåer - delvis på Norges Idretthøgskole, og delvis på Østern Brug. - Og samlingen, den ser vi i Bærum Rideklubb som så nyttig at vi er med og sponser klubbmedlemmer som vil være med:

INVITASJON SAMLING 9.-10. MARS 2018

«RYTTER I BALANSE»

STED: Norges idrettshøyskole og Østern Brug

TIDSPUNKT: Fredag 9. mars fra kl 18, Lørdag 10. mars fra kl 0900

Hensikt: Skape bedre ryttere, glade hester og der igjen øke prestasjonen.

Kristin Tørmoen har innledet et samarbeid med de fremste i landet på bevegelsesanalyse av rytter og hest, rytteribalanse.no. Rytteribalanse.no er engasjert av blant andre landslaget i dressur, og det er en grunn til det! Vi i Bærum rideklubb er så heldige å få være med på dette samarbeidet!

Dette er en fantastisk mulighet til å forstå mer av hvordan vi påvirker våre hester ut ifra hvordan vi står og går, samt hva vi kan gjøre for bedre vår kommunikasjon med dem når vi rir.

Program:

Fredag kveld er det åpen teorikveld (NIH) der alle er velkomne! Vi vil få en introduksjon og et innblikk i hva dette er, hvorfor det er så viktig, samt hvordan det kan hjelpe akkurat deg!

Pris: 150,- for medlemmer av Bærum rideklubb (ord. pris 300,-)

Lørdag er det plass til 5 ryttere (førstemann til mølla!) hvor vi jobber på matte først og så setter det ut i praksis på ettermiddagen. Første del vil foregå på NIH, og rideøkten på Østern Brug. Lunsj på Østern Brug mellom de to øktene. Alternativt kan man være tilskuer hele lørdagen. Det er mye læring i å se på andre!

Alternativ 1 (5 plasser): Pris: 1800,- inkluderer fredagen, full kartlegging av deg og ditt bevegelsesmønster hvor vi jobber en til en. Ut i fra det vil hver og en få tilpassede individuelle treningsopplegg for å styrke sin posisjon, samt en rideøkt hvor du får satt det ut i praksis.

Alternativ 2 (tilskuer): Pris: 100,- for medlemmer av Bærum rideklubb inkl. lunsj (ord. pris 250)

Påmelding:   Så snart som mulig og senest innen tirsdag 6. mars kl. 1800 til Kristin Tørmoen: Mail: kristintoermoen@hotmail.com  eller Tlf: 90 13 04 65.

Les mer om "Rytter i balanse":