Fire nye klubbmestere i dressur kåret

Postet av Bærum Rideklubb den 11. Nov 2017

Fire nye klubbmestere i dressur og øvrige medaljører ble hedret på Østern Brug sist søndag, Her er de tre ponnijentene og sniormester Margrethe Janbu og "Lillebror" Maximus. Foto: Privat

Først ut i medaljekampen denne gangen var de 16 ekvipasjene fra rideskolen – i dagens største klasse. Klubbmester i dressur for skolehest 2017 ble Marie Louise Longva/ Real Storm med gode 64,615 prosentpoeng. Sølvmedaljen gikk til Kristianne Flaarønning Foyn/ Viktoria som fulgte hakk i hæl på vinneren med 63,462 prosentpoeng, mens bronsen tilfalt Susannah Andrea Tørmo Kastelein med fine 62,692 prosentpoeng. Rideskolemesterskapet gikk i LC:2.

Deretter var det duket for flere medaljekamper – som del av distriktsstevnet med deltakere fra hele 20 klubber i tillegg til vår egen. Nye klubbmestere ble kåret både blant ungrytterne i LA, i LC for ponni og for senior i MB, mens mesterskapdelen i LB for junior måtte utgå denne gangen på grunn av for få startende. Ole Kristian Hauer og Tone Markussen var helgens dommere, og på plass som steward fra tidlig morgen til sen kveld var klubbens egen Marianne Tveter.

Etter å ha ridd inn til 60,645 prosentpoeng, ble Victoria Eidsvig Vergara/ Elmholts Uventa klubbmester 2017 for unge ryttere. Amanda Siberg Nakken/ Arganza   kapret sølvmedaljen    gjennom 60,000 prosentpoeng , mens Thea Dyring/ Calibra  ble belønnet med bronse etter å ha ridd inn til 55,161 prosentpoeng. Riktig storfint besøk hadde vi for øvrig i denne klassen gjennom internasjonalt meritterte Helena Liholt Gulli fra Halden Rideklubb. Bak tøylene på Olympic Dior sikret hun seier med 66,452 prosentpoeng.

I mesterskapet for ponni gikk Nora Heffermehl Werring/ Flower Power til topps med 66,000 prosentpoeng, og er dermed regjerende klubbmester blant de yngste i ett år fremover. Seline Holth Silva/ Roselyns Pinto red inn til sølv med 63,200 prosentpoeng i karrierens første start, mens Julie Marie Kvam Johansen/ Langdamgaards Senza sikret bronse med 63,200 prosentpoeng, også hun som debutant på dressurbanen. Seier i klassen gikk til Kongsvinger og Omegn Rideklubbs Sandra Sorkmoen Liebermann/ Belmondo med 66,400 prosentpoeng. LC-klassen ble vunnet av Konglungen Rideklubbs Camilla Sveinar/ Septun med 68,261 prosentpoeng.

En fornøyd senior, Margrethe Janbu/ Maximus, sikret siste mesterskapstittel for dagen. I MB:3 red de to inn til gull med 66,250 prosentpoeng, mens Christin Jancey Kjelstrup/ Don Diaro Pilekær        kapret sølvet etter å ha prikket inn 64,306 prosentpoeng. Årets siste medajle tilfalt bronsevinner Anita Gunnerud Johannessen/ Arganza som red inn til 58,889 prosentpoeng. Til topps i klassen gikk     Ullensaker Rideklubbs Trine Nielsen/ Eragon med 67,917 prosentpoeng.

Vi gratulerer alle våre flotte klubbmestere og øvrige medaljører!