Vi inviterer til Grønt Kort kurs!

Postet av Bærum Rideklubb den 24. Apr 2017

Bærum rideklubb inviterer til Grønt Kort-kurs

onsdag 3. og torsdag 4. mai 2017

Sted: Østern Brug, Listuveien 9, 1359 Eiksmarka (kafeteriaen). Oppmøte kl. 1700 begge dager.

Grønt Kort (GK) er krav for stevnestart på utvidede klubbstevner og oppover, og er inngangsbilletten til lisenssystemet i Norges Rytterforbund.

Kursinnhold:

• Reglementskurs ca. 4,5 time
• Kurs i sikkerhet og hestekunnskap ca. 3 timer
• Praksis i stall ca. 1,5 time

Kursholdere: Kristin Høst Grønvold og Kristin Grigson.

Barn under 16 år må ha med foresatt.

Kurset vil vare til ca. kl. 2100 begge dager.

Kursavgiften er kr 450,- for medlemmer av Bærum rideklubb. For ikke-medlemmer koster kurset kr 600,-. Kursavgiften inkluderer boken Veien til grønt kort.

Kursavgiften betales kontant ved oppmøte til kursdag nr. 2, torsdag 4. mai.

Ridetesten avholdes separat og avtales direkte med Siri Høe, Østern Brug rideskole. Rideprøven koster kr 550,- for de som må låne hest og kr 450,- for de som har egen hest. Avgiften betales kontant til Siri Høe ved oppmøte for rideprøven.

For påmelding; kontakt Catherine Sandvig: tlf. 934 01 331 / e-post: cas@raeder.no. Begrenset antall plasser!

Ta med noe å skrive på, matpakke og drikke.

Velkommen til kurs!