God derbyhelg i Drammen

Postet av Bærum Rideklubb den 18. Aug 2015

Under helgens landsstevne i sprang på Linnesvollen var det duket for tradisjonelle Drammen Derby kombinert med en rekke andre sprangklasser. Flere bærumsryttere var til start, og alle representerte klubben på en flott måte. Plasseringer ble det også.

Celina gir SR Marley Sport en velfortjent klapp etter to flotte plasseringer i Drammen. Her under landsmesterskapet i sprang samme sted. Foto: Sille Kasin

Fanny Hjemdal Wallace startet en ny, super stevnehelg gjennom 5. plass i 1,20 m med fine Calido Boy på fredag. Som mange av ekvipasjene til start denne helgen, hadde nok Fanny primært valgt seg akkurat dette stevnet, da en ny runde i populære Hestesport Cup 1,20 m stod på programmet på lørdag. Fanny var ikke snauere enn at hun sikret seg to topplasseringer i cupen - som henholdsvis nummer 3 og 4 med Calido Boy og Sweetheart. Deretter sikret hun en ny topplassering med Calido Boy i Drammen Derby 1,25 - som nummer 6.

Etter at Fanny gikk over fra ponni til hest, har hun hatt en eventyrlig fremgang. Her er hun med Sweetheart under premieutdelingen etter Drammen Derby på lørdag. Foto: Privat

Theodor Wendelborg og Veavanta-C er åpenbart også i siget for tiden. Denne helgen startet de to kun lørdag, og stod for fine prestasjoner i begge klasser. Spesielt bra gikk det i derbyklassen, der de kunne glede Team Hoel med en sterk fjerdeplass etter å forsert samtlige hindre feilfritt.

Theodor og Veavanta-C var blant bærumsekvipasjene som virkelig også kan se tilbake på en flott stevnehelg i Drammen. Her etter premieutdeling i forbindelse med Drøbak Open. Foto: Werner Hjelt

Etter en litt nølende start på fredag, slo Celina Hagen/ SR Marley Sport virkelig tilbake i 1,10 m de to påfølgende dagene. Begge dager ble nemlig feilfrie runder klokket inn, og begge dager vanket det premier. Lørdag holdt tiden i andre fase til en flott andreplass, og søndag ble de to nummer 6.

Christina Høvding og Harley Chaplin leverer stadig bedre og mer stabile runder etter hvert som hesten utvikler seg. Lørdag ble det en flott 9. plass i 1,10 m, og deretter 8 feil i 1,20 m. 8 feil ble det også i 1,20 m på søndag.

Christina og talentfulle Harley Chaplin overbeviste virkelig med gode runder i Drammen denne helgen. Foto: Sille Kasin

Ida Belsjø og Safran II kan også se tilbake på en vellykket stevnehelg, selv om det ble med kun en start. Fredag hoppet de to nemlig feilfritt i begge faser i 1,10 m, men dessverre ikke fullt raskt nok til premiering.

Cornelia Emilie Kasin debuterte med den nye seksåringen sin, Erina, og var godt fornøyd med helgens prestasjoner. Fredag og søndag leverte unghesten to doble nullrunder i 1,10 m og ble plassert begge dager, mens det ble 8 feil i første fase på lørdag.

Cornelia var super fornøyd med Erina gjennom hele helgen, og gleder seg nå til at seksåringen skal bli sterkere gjennom jevn trening. Foto: Sille Kasin

Katinka Hjelt og Bordeaux Du Sud var på plass på Linnesvollen to av dagene, og leverte fine runder i 1,10 m og 1,20 begge dager. Beste resultat kom i 1,20 m på søndag, da de to hoppet inn til flott plassering etter å ha pådratt seg kun en liten tidsfeil.

Karin Bjorheim/ Chanel og Heidi Opsahl Grimsen/ Felix VIII startet bare fredag og lørdag, og reiste hjem uten premier denne gangen - men etter stabilt gode runder. Begge startet 1,30 m på fredag, der resultatet ble 4 feil på hver av dem . Lørdag startet førstnevnte Felleskjøpet Champion Cup 1,20 m og endte med 8 feil, mens sistnevnte gjennomførte 1,30 m med 14 feil.

Cathinka Ryder Schøyen og Radetzky II la veien til Linnesvollen kun på lørdag. Også for disse stod cupklassen i 1,20 m på programmet, og denne gangen ble det 4 feil i første fase på de to.

Alltid like blide Cathinka og Radetzky lader opp før stevnestart på Linnesvollen på lørdag. Denne helgen valgte ekvipasjen kun å starte i en klasse. Foto: Sille Kasin