God oppladning i Drøbak både på hest og ponni

Postet av Bærum Rideklubb den 9. Aug 2015

Mye fin bærumsriding var å se under helgens distriktsstevne i sprang for ponni og hest i regi av Drøbak Rideklubb.

Siril og Giga Star De Tiji var nær ved å vinne sin første 1,40 m i Drøbak på søndag. Arkivfoto: Sille Kasin

Mens flere av ponniekvipasjene brukte stevnehelgen i Drøbak som nyttig oppkjøring til neste helgs NM lag for ponni samme sted, var flere av hesteekvipasjene på jakt etter verdifulle poeng i Felleskjøpet Cup 1,20 m på søndag.

Bærumsryttere til start på hest

Blant hesteekvipasjene fortsetter Theodor Wendelborg og Veavanta-C å vise både stor fremgang og god form. Fredag ble det 4 feil i 1,20 m, og deretter en solid, feilfri runde i 1,30 m. Innsatsen holdt akkurat ikke til plassering. Søndag sikret de to seg nye, verdifulle poeng i Felleskjøpet Cup 1,20 m gjennom en finfin femteplass. Hele 57 ekvipasjer stilte til start, så her er mange som ønsker seg til Telenor Arena og cupfinale. Duoen satte prikken over i'en med en ny, flott femteplass i 1,30 m, denne gangen også etter feilfri hopping.

Siril Sønsteby og Giga Star de Tiji leverer også stadig gode runder, og viser virkelig at de er i ferd med å finne kjemien etter kun et kort samarbeid. I 1,30 m på fredag ble de plassert som nummer 4, og i 1,35 m på lørdag ble det 5 feil. Søndag slo duoen til med en knallrunde, prikket inn dobbbel null og kunne inkassere en flott andreplass i 1,40 m. Chivu gikk kun 1,30 m på fredag og endte med 8 feil.

På plass blant hesteekvipasjene i ringen var også Katinka Winter Hjelt og Bordeaux Du Sud. De to startet stevnedagen i første klasse på søndag med 4 feil og 67,50 stilpoeng i 1,10 m.

Cathinka Ryder Schøyen og Radetzky II stilte kun til start i Felleskjøpet Cup 1,20 m på søndag. Resultatet i denne runden ble 6 feil.

Theodor og Veavanta-C kan se tilbake på en meget vellykket stevnehelg i Drøbak med blant andre to femteplasser på merittlisten. Arkivfoto: Privat

Bærumsryttere til start på ponni

Blant ponniekvipasjene til start ble det også vist mye fin riding i Drøbak denne helgen. På lørdag slo Ida Andenæs Axelsen og SL Safo IV til med seier i LA+5, 1,05 m, etter feilfri hopping og med gode 78,50 i stil. I MB 1,10 m på søndag ble det deretter 8 feil.

Ida og SL Safo IV klinket til med seier i LA for enere på lørdag. Neste helg venter NM lag for de to. Arkivfoto: Mona Wendelborg
Anna Ritari og Zinzizo debuterte på nytt klassenivå denne helgen. På lørdag gjennomførte de to en god firefeilsrunde i LA+5, 1,05 m, og oppnådde 71,00 i stil. Søndag ble det 4 feil i første fase i LA 1,00 m.

Maria Wergeland Andersen og Supreme Magic startet også i LA+5, 1,05 m på lørdag, og ble protokollført med 5 feil på hinder og 69,50 poeng i stil. Søndag leverte de to en feilfri grunnomgang i LA 1,00.

Pernille Wilskow Tingstad
og Hammers Hero endte et godt stykke ned på resultatlisten i sin første klasse for helgen, LA+5, 1,05 m på lørdag, men viste gjennom en fin runde med 5 feil i MB, 1,10 m at de to er i rute med tanke på NM lag for ponni neste helg. En flott bekreftelse på at formen er inne, fikk de også gjennom en firefeilsrunde i MB 1,10 m på søndag.

Pernille og Hammers Hero ladet opp til NM lag for ponni neste helg med start i Drøbak også denne helgen. Arkivfoto: Mona Wendelborg

Til start på søndag hadde vi også to toerekvipasjer som begge stod for fine prestasjoner. Julie Linaae og Darraghs Day hoppet feilfritt i første fase i LA 0,90 m og stod bokført med 4 feil også i MB 1,00 m etter at klassen var vel omme.

Sandra Sunde Lian og SR Oscar the Boxer måtte se 4 feil komme opp på tavlen i første fase av LA 0,90 m, men kunne glede seg over en feilfri runde og en flott andreplass i MB 1,00 m.

Sandra og SR Oscar the Boxer stod for helgens siste bærumsplassering i Drøbak gjennom flott andreplass i MB for toere på søndag. Arkivfoto: Tom Rune Lian