Bærumsmedlem som ny visepresident

Postet av Bærum Rideklubb den 23. Mar 2015

Med stor glede ønsker vi vår egen Totto Hartmann tillykke med vervet som visepresident i NRYFs Forbundsstyre!

Med smil er Bærum Rideklubbs Totto Hartmann klar til å ta steget inn i NRYFs forbundsstyre som visepresident de to kommende årene. Foto: Equimedia Mette Sattrup

Med visjonen "Rytterglede for alle" som utgangspunkt for satsningen de kommende årene, møttes NRYFs Forbundsstyre, representanter for ryttersportens mange komiteer og utvalg, administrasjonen på Ullevål Stadion og delegater fra mange av de i alt 381 rideklubbene rundt om i Norge på Thoen Hotell i Lillestrøm lørdag og søndag. På vegne av oss i Bærum Rideklubb stilte klubbleder Aage Jørgensen og grenleder i sprangutvalget med web-ansvar, Sille Kasin, mens Hege Elisabeth Sætre representerte Grenutvalget for funksjonshemmede i NRYF.

Mange dokumenter skulle granskes og diskuteres, og ditto beslutninger på vegne av NRYFs hele 35.000 medlemmer tas - med 100-årsmarkeringen av NRYF som bakteppe. Vi gikk utvilsomt en viktig og spennende helg i møte.Klenodier fra nær og fjern var hentet inn for å markere forbundets 100 års lange historie, og hyggeligst av alt for oss i Bærum Rideklubb.ble gjensynet med vår egen Eddie Bull, i form av minner fra et langt og eventyrlig liv i ryttersportens tjeneste.

Eddie Bull har satt store og varige spor etter seg i hestesporten. Når nå historien om NRYFs første 100 år skrives, har minnene etter ham fått sin naturlige plass i den pågående vandreutstillingen. Foto: Sille Kasin

Avtroppende president i Forbundsstyret, Per Anders Owren innledet årsmøtet lørdag morgen, og deretter ble blant annet Langtidsplanen 2011 - 2015 og Rytterpolitisk dokument 2015 - 2019 gjennomgått. Deretter ble kandidatene til nye verv i NRYFs Forbundsstyre presentert for forsamlingen, og temperaturen i salen steg merkbart flere hakk, etter hvert som benkeforslagene ble presentert. I bærumsleiren holdt vi ro i rekkene, men spente var vi..... Ville vår kandidat til visepresidentvervet, Totto Hartmann, klappes inn under tinget påfølgende dag?

Lørdag kveld var det tid for festmiddag - med hest som ramme, men klokt nok ikke på menyen. To bærumsmedlemmer gjorde sitt til at stemningen rundt bordene ble løftet mange hakk. Morten Aasen delte raust av kjære, morsomme minner om superhesten Animo med oss alle i salen, og NIFs visepresident og tidligere generalsekretær i NRYF, Kristin Kloster Aasen, satte punktum for første dag med velvalgte takk- for-maten-ord.

Og deretter bar det til tings. Valgkomiteen hadde gjort et grundig forarbeid, og deres instilling ble for én gangs skyld stemt inn i rekordfart søndag formiddag - etter at kun tre benkeforslag ble forkastet ved votering. NRYFs nye president de neste årene kommer fra Sørkedalen Rideklubb og heter Stian Øglænd, mens vår egen mann hyggelig nok ble valgt inn som visepresident de to neste årene. Som i vår eget forslag til nominasjonskomiteen, ble ord som stor grad av integritet og mellommenneskelig kompetanse, bred erfaring både fra styrearbeid og idrett, samt ektefølt engasjement for og innsikt i ryttersporten både i inn- og utland nevnt.

I etterkant av valget haddeTotto selv følgende å si:

Jeg skal prøve å jobbe videre med det solide fundamentet som forgjengerne mine har skapt. NRYF er en velfungerende organisasjon, men sammen kan vi like fullt forbedre oss. Jeg skal gi mitt bidrag til at vi forhåpentligvis vil lykkes i dette.

Mer stoff både fra Årsmøtet og Ryttertinget finner du på hestesport.no.