Toppen støtter bredden

Postet av Sille Merete Kasin den 31. Mar 2020

I håp om å kunne bidra til å lette situasjonen for landets rideskoler og bidra litt økonomisk i denne vanskelige tiden, har nettsiden «Dressur så klart!» ved Line Moen sammen med Eurosports hestesportkommentator Heidi Skar igangsatt nettauksjonene «Toppen støtter bredden». Her kan alle vi hestevenner være med som budgivere. Landets toppryttere har donert flotte gaver til auksjonene som legges ut daglig på facebooksiden til «Dressur så klart». Auksjonsgjenstandene omfatter utstyr som toppryttere i flere grener har brukt til sine egne konkurransehester, eller utstyr som de selv har brukt i forbindelse med store nasjonale eller internasjonale høydepunkter.

Så langt har hestevenner kunnet glede seg over å ikle egen hest et vinnerdekken fra selveste Schockemöeles norske dressurdronning Isabel Freese , de har slått kloa i deler av utstyr til hest og rytter brukt da Hege Tidemandsen bidro til sensasjonell norsk lagseier og opprykk i Nations Cup i sprang, de har kunnet juble over flott utstyr til både hest og rytter fra Norges historiske OL-deltaker i dressur i London 2012,  Siril W. Heljesen , de har kunnet hoppe inn i ridestøvlene til sprangrytter Pål Flam som han har brukt når karrierens største triumfer så langt har blitt sikret, og de har vært lykkelige auksjonsvinnere av schabrakker og stevnegardinen som fulgte med på lasset da den profilerte norske dressurrytteren Cathrine Rasmussen startet sin Fernandez i EM i Herning 2013.

Denne tirsdagen er det Anita Sande, topprytteren som bor og konkurrerer for Norge i Forente Arabiske Emirater, UAE, og som til og med har sin egen populære utstyrskolleksjon, som står for donasjonene til den pågående auksjonen. For å være med i budrunden som avsluttes klokken 20:00, og der helt nytt sprangutstyr auksjoneres bort, bruker du kommentarfeltet på «Dressur så klart» sin facebookside.

Vi oppfordrer alle klubbmedlemmer om å lese mer om de pågående auksjonene, og være med og by på disse unike gjenstandene, som ikke bare har hver sin unike historie å fortelle, men som i tillegg er gode som nye! Inntektene vil gå uavkortet til landets rideskoler. Rideskoler som er hardt rammet, kan søke om bidrag. Når auksjonene er avholdt, vil alle aktuelle søknader bli gjennomgått av en uavhengig jury.  Søknad sendes til: line@dressursaklart.no

Vi i Bærum Rideklubb har fått tilgang på initivtaker Heidi Skars egen appell som hun nå sender ut:

TOPPEN STØTTER BREDDEN Heidi.docx

Hestelivet til Eurosports Heidis startet  i rideskolen, og takket være rideskolen fikk for eksempel også  Bærum Rideklubbs egen Marie Valdar Longem starten på sin ridekarriere. Gjennom å by på gjenstandene i nettauksjonene "Toppen støtter bredden" er du med på å støtte opp om landets rideskoler som så sårt trenger hjelp i en vanskelig tid, og du får samtidig altså også mulighet til å skaffe deg helt spesielt utstyr både til hesten din og deg selv!